سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 84991
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت غیرایرانی‌ها از سپهبد سلیمانی / سرداری که تنها به ایرانیان تعلق نداشت‌

قم نيوز : از همه ملیت‌ها؛ آذربایجان، نیجریه، هند، ترکیه، روسیه و... آمده‌اند تا عرض ارادتی کنند به او که چهره‌ای بین‌المللی داشت و تنها به ایرانیان تعلق نداشت.
روایت غیرایرانی‌ها از سپهبد سلیمانی / سرداری که تنها به ایرانیان تعلق نداشت‌
روایت غیرایرانی‌ها از سپهبد سلیمانی / سرداری که تنها به ایرانیان تعلق نداشت‌
به گزارش قم نیوز آن زمان که در راه معبودت قدم برداری، عاشق می‌شوی و این عشق حدومرز نمی‌شناسد، فرقی نمی‌کند به کدام ملّیت تعلق داشته باشی همه یکرنگ، و خدایی می‌شوی.

چهره‌اش بین‌المللی است و تنها ایرانی‌ها او را نمی‌شناسند، بیش از سی سال است که در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل جنگیده و همین در معرکه بودنش، او را میان سایر فرماندهان و هم‌رزمانش خاص کرده است، به نام حاج قاسم می‌شناسنش. اما اکنون میان ما نیست و به‌دست شقی‌ترین انسان‌های روی زمین به شهادت رسیده است.

از شام بلا و از سفر کربلا آمده و به قم، قلب تپنده جهان تشیع میزبان سرداری از جنس شهید حاج‌همت‌ها، زین‌الدین‌ها و  صیاد شیرازی‌ها است و این قلب تپنده، جانی  دوباره به خود گرفته است.

برای وداع با این شهید غرق در خون، از همه ملیت‌ها آمده‌اند، عشق به سردار دل‌های سیاه‌ و سفید، ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد، همه دوستش دارند و عاشقش هستند و امروز که او میان ما نیست برای قدرشناسی آمده‌اند، میان جمعیت چشم که می‌گردانی از همه ملیت‌ها؛ آذربایجان، نیجریه، هند، ترکیه، روسیه و... می‌بینی تا عرض ارادتی کنند به او که چهره‌ای بین‌المللی داشت و تنها به ایرانیان تعلق نداشت.

جوانی پاکستانی که می‌گوید «من هم قاسم سلیمانی‌ام» پاسخ خود به ترامپ را واضح اعلام و اظهار می‌دارد: ترامپ باید نابود شود و به‌زودی شاهد خروج تمامی نظامیان آمریکایی از منطقه خواهیم بود، ما خون‌خواه سردار سلیمانی‌ایم و ترامپ از کرده خود پشیمان خواهد شد.

آن‌طرف‌تر، طلبه‌ای از نیجریه شهید سلیمانی را متعلق به جهان اسلام می‌داند و خاطرنشان می‌کند: این شهید والامقام چهره‌ای بین‌المللی داشته و متعلق به جبهه مقاومت است و به‌گفته سید دل‌ها، سید حسن نصرالله رهبر شجاع لبنان این جبهه قطعاً انتقام خون این شهدا را خواهد گرفت.

علی محمدی از کشور افغانستان نیز، با بیان اینکه "امنیت به‌وجودآمده در منطقه را مدیون شهید قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون و زینبون هستیم"، تصریح می‌کند: ما منتقم خون شهید سلیمانی‌ها خواهیم بود، آمده‌ایم که عهد دوباره‌ای با سید و مولایمان «امام خامنه‌ای» داشته باشیم و به امام زمان(عج) خود بگوییم "لباس رزم را بر تن کرده‌ایم، آقاجان، ما را به سربازی‌ات بپذیر."

بانوی سی‌ساله تازه‌مسلمان‌شده روسی که به‌عشق حضرت زهرا(ع) نامش را فاطمه انتخاب کرده است، عشق و ارادت تمامی آزادی‌خواهان جهان به سردار سلیمانی را وصف‌ناشدنی توصیف می‌کند و می‌گوید: شهید سلیمانی را آن زمان که جهانی را از لوث وجود داعش و تکفیر نجات داد بیشتر شناختم و ارادتم به این سردار ایرانی صدچندان شد.

فاطمه بانوی تازه‌مسلمان‌شده روسی، که اشک در چشم‌هایش حلقه زده با بغضی که تمام گلویش را می‌فشارد، با تأکید بر انتقامی سخت اظهار می‌دارد: دنیا بداند؛ از خون شهید قاسم سلیمانی نخواهیم گذشت و انتقامی سخت در راه است.

همه آمده بودند، بیش از 100 ملیت در مراسم تشییع سردار دل‌ها شرکت داشتند و کنار قمی‌های همیشه‌درصحنه، حاج قاسم و هم‌رزمانش را از حرم بانوی کریمه اهل‌بیت(ع) به‌سمت میعادگاه عاشقان تشییع کردند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdca6ona.49nyo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما