سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 85007
منبع : خبرگزاری فارس

سکوت در برابر ظلم بیگانگان معصیت است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با تاکید براینکه سکوت در مقابل دشمنان اسلام و ایران معصیت است، گفت: سکوت در مقابل ظلم گناهی نابخشودنی است و این فریاد بیدادگری که توسط امام خمینی (ره) آغاز شده است همچنان باید ادامه داشته باشد.
سکوت در برابر ظلم بیگانگان معصیت است
سکوت در برابر ظلم بیگانگان معصیت است
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قم، با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به دستور رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: باید همواره به این موضوع به صورت جدی توجه داشت که دشمن در کمین بوده و باید نسبت به هرگونه تحرک آنان با هوشیاری برخورد کنیم.

وی با تاکید براینکه ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا آبیاری شده است، تصریح کرد: خون شهدا هرگز پایمال نشده و موجب پربارتر شدن این انقلاب خواهد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه پرچم حق طلبی که به دست امام راحل در ایران برافراشته شده است بی شک به دست امام زمان (عج) خواهد رسید، بیان کرد: درخت  انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت 40 سال پربارتر شده و تحریم‌های خصمانه موجب ایستایی آن نشده است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه سکوت در مقابل دشمنان اسلام و ایران معصیت است، تصریح کرد: سکوت در مقابل ظلم گناهی نابخشودنی است و این فریاد بیدادگری که توسط امام خمینی (ره) آغاز شده است همچنان باید ادامه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه دشمن تا کنون برای منزوی کردن اسلام نقشه‌های مختلفی را پیاده کرده است، عنوان کرد: با توجه به مساله شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا و پاسخ ایران، مبنی براینکه انتقام سخت خواهیم گرفت، برخی به دنبال القای این مفهوم هستند که ایران قرار است عامل جنگ منطقه‌ای باشد.

این مرجع تقلید برضرورت هوشیاری هرچه بیشتر در برخورد با اینگونه شنیده‌ها بیان کرد: ما باید در این شرایط حساس دشمن و نقشه‌هایش را از انتشار برخی شایعات بشناسیم تا وارد بازی خصمانه آنها نشویم و بتوانیم معادلات درستی را در این شرایط داشته باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی، شهادت را یکی از نعمت‌های بزرگ دانست و بیان کرد: شهادت افتخاری است که نصیب هرکسی نمی‌شود و ما باید در راه اثبات حق گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به وظایف ائمه جمعه در شرایط کنونی، بیان کرد: ائمه جمعه باید در کنار مردم قرار بگیرند و با آنان با رافت برخورد کرده و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه ائمه جمعه پلی میان مردم و نظام به شمار می‌روند، عنوان کرد: ائمه جمعه باید در برخورد با مردم به اخلاق پایبند باشند و در گفتارشان نهایت فروتنی و تواضع را با مردم داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خویش با اشاره به اینکه باید نسبت به هرگونه حادثه‌ای تحلیل‌های درستی داشته باشیم، گفت: ائمه جمعه به دلیل نوع ارتباطی که با مردم دارند می‌توانند نقش مهمی در بالا بردن آگاهی و بیداری مردم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز قیام خونین مردم قم عنوان کرد: امام خمینی (ره) در سال 41 قیام کرد و رژیم شاهنشاهی ایشان را در ابتدا به ترکیه و سپس به نجف تبعید کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: ارتباط امام خمینی (ره) حتی در دوران تبعید هم با مردم قطع نشد و اعلامیه‌ها و بیانیه‌های ایشان توسط مردم انقلابی به صورت مخفیانه دست به دست می چرخید و منتشر می شد.

وی با اشاره به ضرورت وجود ولایت در نبود امام معصوم (ع) گفت: خداوند در همه دوره‌ها برای مردم یک رهبر خلق کرد تا جامعه از وجود یک رهبر و ولی خالی نماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjayeo.uqeiyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما