سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 85008
منبع : خبرگزاری فارس

تربیت حاج قاسم ها در مکتب فاطمی

قم نيوز : فرزندان پرورش یافته در مکتب امام علی(ع) و دامن زهرای مرضیه (س)، کسانی هستند که برای اقامه قسط و عدل و مقابله با ظلم از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرده و مجاهدت و استقامت آن‌ها همواره مثال زدنی است.
تربیت حاج قاسم ها در مکتب فاطمی
تربیت حاج قاسم ها در مکتب فاطمی
به گزارش قم نیوز تقارن شهادت سرداران جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با ایام فاطمیه، بی شک معنا و مفهوم خاصی برای همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) دارد و آن هم این که ما درس مقاومت و ایستادگی را از مکتب فاطمه زهرا(س) آموخته و آن را نسل به نسل تا به اینجای تاریخ انتقال داده‌ایم.

نگرش فرزندان رشید امت اسلام از جمله بزرگمردانی چون حاج قاسم‌ها و ابومهدی‌ها این است که  «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» و از این رو می‌بینیم که حاج قاسم پس از دوران دفاع مقدس و قرار گرفتن در رأس فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران به یاری مظلومان می‌شتابد و در سال‌های اخیر به خصوص در جبهه مقاومت اسلامی منطقه، زمینه رهایی عراق و سوریه از چنگال داعش خبیث را فراهم می‌کند و قهرمان بزرگ مقابله با تروریسم لقب می‌گیرد.

برای چنین مردانی که الگو و اُسوه جوانان و مجاهدان ما به شمار می‌روند، زمان و مکان فرقی نمی کند بلکه این‌ها مرید امیرالمومنین (ع) هستند که فرمود دشمن ظالم و یاری گر مظلوم باشید و لذا حاج قاسم‌ها و فرهنگ مقاومت و ایستادگی آنان تنها منحصر به جغرافیای ایران و زمان مشخص نیست و همین است که عامل وحدت و پیوند مضاعف فرزندان معنوی خمینی کبیر در کشورهای مختلف اسلامی می‌شود.

فرزندان پرورش یافته در مکتب امام علی(ع) و دامن زهرای مرضیه (س)، کسانی هستند که برای اقامه قسط و عدل و مقابله با ظلم از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نکرده و مجاهدت و استقامت آن‌ها همواره مثال زدنی است.

همان طور که حضرت زهرا(س) پس از وقایع تلخ پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) در دفاع از ولایت امیرالمومنین(ع) و آگاهی و بصیرت دادن به مردم مجاهدت کرد و در این راه به شهادت رسید، پیروان مکتب ایشان نیز همین گونه هستند و در دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم، از جان و آبروی و مال خویش در راه خدای متعال و احیای دین می‌گذرند.

ما امروز حقیقتاً شیعه شناسی و امام شناسی خود را مدیون حضرت فاطمه(س) هستیم و خون مطهر ایشان بود که ما را در این مسیر هدایت کرد و باعث پیوند ما با حقیقت اسلام و معارف الهی شد و خون سلیمانی‌ها نیز در تداوم نهضت فاطمی، این خاصیت و برکت را دارد که باعث هدایت بیشتر دل‌ها و ان‌شاءالله نابودی کامل ظالمان و مستکبران در آینده ای نه چندان دور خواهد شد.

پیام شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمان شهیدش این است که امت اسلامی و جبهه مقاومت باید به تاسی از مقاومت حضرت صدیقه کبری(س) بیش از پیش در برابر دشمن به خصوص آمریکای جنایتکار منسجم و متحد شده و این مهم در سایه حریت ، آزادگی و استقامت و بصیرت آن‌ها امکان پذیر است و ما یقین داریم که مکتب فاطمی، انسان ساز است و از دل آن حاج قاسم‌های بی شماری ، تربیت و پرورش می‌یابد، کما این که در گذشته نیز همین طور بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaawna.49nmw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما