چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 85034
منبع : خبرگزاری فارس

ستاره قم در آمریکای جنوبی

قم نيوز : ستاره درخشان یک دهه اخیر ورزش قم در تلاش برای کسب نخستین مدال میادین برون‌مرزی سال 2020 همراه با تیم ملی کاراته به قاره آمریکای جنوبی سفر می‌کند.
ستاره قم در آمریکای جنوبی
ستاره قم در آمریکای جنوبی
به گزارش قم نیوز استارت نخستین رویداد رسمی کاراته دنیا در سال 2020 از کشور شیلی و پایتخت آن یعنی شهر سانتیاگو زده می‌شود، مسابقاتی با عنوان نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان که با حضور نزدیک به پانصد کاراته‌کا از نقاط مختلف دنیا به انجام خواهد رسید و ایران نیز در آن حضور دارد.

تیم ملی کاراته ایران در اندیشه کسب بیشترین سهمیه برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی سال جدید میلادی یعنی المپیک توکیو متشکل از بهترین‌‌های این رشته راهی شیلی می‌شود، در شرایطی که ستاره‌ یک دهه اخیر ورزش قم یعنی امیر مهدی‌زاده نیز در ترکیب تیم ملی حضور دارد.

طبق اعلام فدراسیون جهانی کاراته در مجموع 466 کاراته‌کا در مرحله نخست لیگ برتر کاراته‌وان به میزبانی شیلی با یکدیگر مسابقه می‌دهند، رقابت‌هایی که از روز جمعه 20 دی‌ماه آغاز می‌شود و این تعداد کاراته‌کا به نمایندگی از 65 کشور جهان به مدت سه روز برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز پیکار می‌کنند.

اهمیت این مسابقات به واسطه توزیع امتیاز ورود به المپیک بسیار زیاد است اما امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم که از نیمه‌های سال 2018 تا قبل از آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان سال 2019، ماه‌های کابوس‌واری را سپری کرده، تنها به دنبال افزایش آمادگی خود و کسب مدال این رقابت‌ها است و در صورت قهرمانی بختی برای گرفتن سهمیه المپیک از لیگ جهانی ندارد.

مهدی‌زاده که بعد از قهرمانی‌های متعدد و کسب افتخارات زیاد از پیکارهای برون‌مرزی وزن منهای 60 کیلوگرم به وزن منهای 67 کیلوگرم آمده، در نخستین مرحله لیگ جهانی 2020 در شیلی روز شنبه 21 دی‌ماه برابر حریفان خود به روی تاتامی می‌رود تا برای کسب مدال تلاش کند.

این رقابت‌ها از روز جمعه 20 دی با رقابت کاتای انفرادی مردان و کاتای تیمی بانوان و همچنین مبارزات اوزان منهای 50، 55 و 61 کیلوگرم بانوان و اوزان منهای 84 و به اضافه 84 کیلوگرم مردان آغاز می‌شود و شنبه 21 دی رقابت‌های کاتای انفرادی بانوان و کاتای تیمی مردان در کنار مبارزات اوزان منهای 60، 67 و75 کیلوگرم مردان و اوزان منهای 68 و به اضافه 68 کیلوگرم بانوان به انجام می‌رسد.

انتهای پیام / 111
https://qomnews.ir/vdcjxyeo.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما