کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله غروی:

آمریکا هرگز از جایگاه سردار سلیمانی در قلب مردم منطقه خبر نداشت

خبرگزاری مهر , 19 دی 1398 ساعت 19:47

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سردار سلیمانی به اسلام تعلق داشت، گفت: آمریکا هرگز از جایگاه این سرباز ولایت در دل و قلب مردم ایران و منطقه خبر نداشت.


به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد غروی در «یادمان سردار مقاومت» گرامیداشت شهادت سپهد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که در دانشگاه طلوع مهر برگزار شد، اظهار داشت: سردار سلیمانی یک سرباز اسلام بود که برای کشورهای منطقه امنیت به وجود آورد و نگذاشت دشمنان منطقه را بین خود تقسیم کنند.

وی با بیان اینکه در جنگ سوریه حدود ۷۰ کشور حضور یافته بودند تا دولت سوریه را نابود کنند اما مدیریت و رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی دست دشمنان را کوتاه کرد و در اثر مقاومت سوریه پیروز شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقشه دشمنان اسلام در نابودی کشورهای اسلامی تصریح کرد: در موضوع یمن ۵۰ کشور در کنفرانس عربستان شرکت کردند و تصمیم داشتند که ۱۵ روزه یمن را تصرف کنند در حالی که ۱۰۰۰ و ۳۰ روز می‌گذرد و دشمنان نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی اخلاص، شجاعت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی برشمرد و بیان کرد: آقای بارزانی در مصاحبه‌ای در سال ۹۳ اظهار داشت که در هنگام حمله داعش به کردستان عراق، به سران چند کشور از جمله فرانسه، آمریکا و آلمان تماس گرفتم اما هیچکدام حاضر به کمک نشدند اما وقتی با ایران تماس گرفتم و آنها شماره سردار سلیمانی را دادند و و وقتی ایشان به دعوت من به اربیل آمد ما به پشتوانه حضور سردار و مدیریت او توانستیم داعش را بیرون برانیم.

آیت الله غروی تصریح کرد: سردار سلیمانی با اخلاق خود در بین مردم «کرد» جاذبه ایجاد کرد و همه عراق را متحد کرد و تا حدودی توانست مردم کرد را که به عراق تعلق داشتند از تفرقه و دو دستگی آنان جلو گیری کند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل سردار سلیمانی در از بین بردن داعش در عراق گفت: امنیت، بزرگ‌ترین خدمت سردار به منطقه بود چرا که خیلی از دشمنان از نام وی هراس داشتند.

سردار سلیمانی سرباز ولایت مداری بود و گوش به فرمان رهبری داشت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی در عین اینکه یک نظامی قاطع بود از یک دیپلماسی قوی برخوردار بود و در مبارزات و مدیریت‌های خود در جنگ با داعش به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کرد تا بشدت از تلفات جنگ بکاهد در عین حال دشمن را سر جای خودش بنشاند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی سرباز ولایت مداری بود و گوش به فرمان رهبری داشت، تصریح کرد: در ۳۰ سال گذشته از جمله در چند سال اخیر آمریکا حضور پر رنگی در غرب آسیا داشت. مصر و لیبی نتوانستند در مقابلش دوام بیاورند و تسلیم شدند و همه هدف آمریکا و هم دستانش در غرب آسیا تسلط و تقسیم این منطقه بود، بنابراین حدود ۱۰ جنگ در این منطقه انجام دادند، اما در جنگ سی و سه روزه علیه حزب الله لبنان و دیگر جنگ‌هایی که سردار سلیمانی حضور داشت موفق نشدند و شکست سختی خوردند.

وی تصریح کرد: در جنگ داعش با عراق سردار سلیمانی نگاه استراتژیک به این کشور داشت بنابراین تمام تلاش خود را صرف کرد تا داعش را نابود کند که مبادا عراق حیات خلوت دشمنان اسلام شود.

آیت الله غروی با اشاره به حیات پربرکت شهید سردار سلیمانی گفت: این شهید بزرگ وابستگی و تعلقی به دنیا نداشت بنابراین با شجاعت تمام در همه جنگ‌هایی که آمریکا در خاور میانه با هدف استعماری انجام داد حضور داشت و شجاعانه در مقابل دشمن ایستاد و جنگ را به خوبی مدیریت کرد این را حشد الشعبی عراق می‌داند که سردار سلیمانی چه نقش بزرگی در بیرون راندن داعش در عراق داشت.

وی با بیان اینکه شهادت سردار از الطاف خفیه پرودگار به ملت ما بود تصریح کرد: وقتی به نوع شهادت سردار نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم اگر این سرباز گمنام در جایی غیر از عراق و بدون همراهانش شهید می‌شد وضعیت به گونه دیگری می‌شد اما امروز مردم دو کشور ایران و عراق به احترام سردار و همراهانش قیام کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تشییع با عزت و شکوهمند حاج قاسم سلیمانی در ایران و عراق گفت: شهادت وی باعث بیداری مردم دو کشور شد که در مقابل دشمن بیرونی وحدت خود را حفظ کنند واجازه ندهند بیگانان بر آنها مسلط شوند.

سردار سلیمانی بر وحدت داخلی تأکید داشت

وی از دیگر برکت‌های شهادت عزتمند سردار سلیمانی را شرکت تمام اقشار مردم ایران از هر جناحی در تشییع پیکر وی و همراهانش دانست و افزود: سردار سلیمانی که سرباز ولایت بود همواره بر لزوم وحدت داخلی تأکید داشت و رمز پیروزی کشور ما و ملت‌های مسلمانان علیه دشمنان حفظ وحدت و یکپارچگی می‌دانست.

وی با اشاره به ترور سردار شهید سلیمانی گفت: برخلاف ادعای آمریکا که می‌گوید ما از عملیات خرابکارانه وی جلوگیری کردیم، اما عادل عبدالمهدی در سخنرانی رسمی خود اعلام کرد که وی به دعوت رسمی او به کشور عراق سفر کرد تا در مذاکره و گفتگو با کشور عربستان آنها را یاری کند و این حرکت دولت آمریکا نشان می‌دهد که آنها از قدرت دیپلماسی سردار سلیمانی هم وحشت داشتند به همین دلیل ناجوانمردانه وی و همراهانش را در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

آیت الله غروی تصریح کرد: آمریکا هرگز از جایگاه سردار سلیمانی در دل و قلب مردم ایران و منطقه خبر نداشت و با این عمل خود نا دانسته باعث اتحاد و همدلی بیشتر بین کشورهای ایران و عراق شد.

وی با اشاره به اظهارات زبونانه آمریکا در کمرنگ جلوه دادن تشییع شهدای مقاومت گفت: تشییع سردار سلیمانی پس از تشییع پیکر امام راحل خمینی کبیر (ره) تاریخی‌ترین تشییع بود که در تاریخ ما ثبت خواهد شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 85093

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85093/آمریکا-هرگز-جایگاه-سردار-سلیمانی-قلب-مردم-منطقه-خبر-نداشت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir