شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : 85147
منبع : خبرگزاری فارس

مسؤولان چوب لای چرخ کارآفرینی نگذارند

قم نيوز : بانوی کارآفرین قمی گفت: گاهی برخی مسؤولان و مجموعه‌ها، نه تنها برای پا گرفتن کسب و کارهای این چنینی، کمکی نمی‌کنند بلکه حتی به نوعی چوب لای چرخ فعالیت‌ها درعرصه کارآفرینی می‌گذارند.
مسؤولان چوب لای چرخ کارآفرینی نگذارند/ مسکن و اشتغال مهم‌ترین دغدغه بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست
مسؤولان چوب لای چرخ کارآفرینی نگذارند/ مسکن و اشتغال مهم‌ترین دغدغه بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست
به گزارش قم نیوز «هر چند که نمی توان منکر مشکلات اقتصادی امروز کشور شد اما در همین اوضاع و احوال می‌توان با تجمیع سرمایه‌های خُرد مردمی در زمینه کارآفرینی و بهره برداری درست از آن‌ها، کارهای مهمی را به سرانجام رساند، البته به شرط آن که خلاقیت و ایده‌های بکر و نوآورانه را هم چاشنی کارکنیم».

این را زهرا صدری در گفت‌گو با خبرنگار فارس بیان کرد و البته افزود: از سه سال پیش یعنی از سال 95 با دغدغه کارآفرینی به صورت جدی وارد این عرصه شدم اما از سال گذشته بود که توانستم مجموعه ای شامل فعالیت‌های مرتبط با فروش پوشاک زنانه و نیز سالن زیبایی بانوان راه اندازی کنم که در حال حاضر 5 نفر از بانوان بدسرپرست و بی سرپرست در آن مشغول به کار هستند.

وی همچنین گفت: قبل از این نیز مدتی در آژانس تلفنی بانوان کار می‌کردم اما احساس کردم که با توکل بر خدا و صبر و بردباری بر مشکلات و کمبودها می‌توانم در حد توان خودم، زمینه ای ایجاد کنم که چند نفر از خانم‌های بی سرپرست، از این طریق امرار معاش داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر نیز در همین مجموعه ای که در شهرک پردیسان در آن فعالیت داریم به دنبال تجهیز و آماده سازی آشپزخانه و سالن پذیرایی مربوط به مهمانی‌های زنانه هستیم که به این وسیله نیز ان‌شاءالله، حداقل برای 5 نفر دیگر ، شغل ایجاد می‌شود.

 

اولویت در بکارگیری بانوان بی‌سرپرست

این بانوی کارآفرین قمی با اشاره به این که اولویت ما در بکارگیری نیروها در این مجموعه ، خانم‌های بدسرپرست و بی سرپرست است، ابراز کرد: هدف بنده توسعه فعالیت‌هاست، هر چند که واقعاً ادامه کار در این شرایط اقتصادی بسیار دشوار است، اما به شخصه اعتقادم این است که انسان اگر کاری انجام می‌دهد باید سعی کند آن را به نحو مطلوب انجام داده و با بروز مشکلات به قول معروف ، جا نزند.

وی افزود: من معتقدم در شرایط سخت، اتفاقاً بهتر می‌توان کار کرد البته به شرط این که ایده خلاقانه ای داشته باشید و سخت کار و تلاش کنید که در این صورت قطعاً نتیجه به مراتب بهتری نسبت به شرایط نرمال و عادی می‌گیرید، ضمن آن که به هر حال کار کردن در شرایط سخت، هنر است و گرنه در شرایط عادی که خیلی هنری نیست کارهای روتین و عادی انجام دهیم ، کما این که ما در عرصه مدیریتی نیز قائل به این هستیم، مدیر موفق کسی است که بهترین نتیجه و خروجی را در شرایط سخت و کمبود امکانات و مشکلات مالی می‌گیرد و الا مدیری که در شرایط وفور امکانات و بودجه، روال عادی خود را انجام دهد، به نظرم کار چندان شاقی انجام نداده که بخواهد به آن مباهات کند.

 

برخی مسئولان فقط چوب لای چرخ می‌گذارند

صدری ادامه داد: همین فعالیت‌هایی که در این یک سال و اندی در این مجموعه داشته ایم، حقیقتاً برای بنده هزینه‌های بسیار بالایی به همراه داشته اما با این حال اعتقاد داشته و دارم که وقتی برای چند زن بدسرپرست یا بی سرپرست، کاری دست و پا کنم، خداوند هم کمک می‌کند، اما از این هم نگذریم که گاهی برخی مسئولان و مجموعه‌ها، نه تنها برای پا گرفتن کسب و کارهای این چنینی، کمکی نمی کنند بلکه حتی به نوعی چوب لای چرخ ما می‌گذارند.

وی همچنین گفت: در همین شرایط اقتصادی که خیلی‌ها از اوضاع فعلی می‌نالند، اگر کارآفرینان و خود تشکل‌های مردمی دست به دست هم دهند می‌توان کارهای به ظاهرنشدنی را به سرانجام رساند و به چرخه تولید ملی و ایجاد شغل کمک کرد به خصوص در رابطه با خانم‌هایی که به دلایلی چون طلاق یا فوت همسر، به تنهایی بار زندگی و فرزندانشان را به دوش می‌کشند، هر چند که این سخن بنده به معنای نفی کمک‌ها و حمایت‌های دولتی نیست بلکه آن‌ها هم باید سر جای خودش وجود داشته باشد ، اما مهم این است که از ظرفیت‌هایی که خودمان داریم، غافل نشویم و از سختی‌ها و مشکلات نهراسیم تا لطف خدا نیز شامل حالمان شود.

معجزه سرمایه‌های خُرد مردمی در اوضاع اقتصادی امروز

وی افزود: بارها در جمع خودمانی دوستان این نکته مهم را متذکر شده ام که سرمایه‌های خُرد مردمی اگر فکر و ایده درستی پشت آن باشد، حقیقتاً معجزه می‌کند و اگر ما بتوانیم این سرمایه‌ها را به کمک خیرین و نهادهای مردمی و البته اگر حمایت‌های دولتی هم باشد چه بهتر، با این وجود می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم که دست کم برای اقشار آسیب پذیری مثل همین خانم‌های بی سرپرست، شغل مناسبی ایجاد شود.

این بانوی کارآفرین قمی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: البته پیش از مشکل اشتغال و حتی مهم تر از آن باید برای مسکن بانوان بدسرپرست و بی سرپرست ، فکری اساسی کرد که در این خصوص ارگان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی باید با همت جهادی وارد عمل شوند. البته تلاش‌هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در این سال‌ها شده اما هنوز کافی نیست، ضمن آن که ما نیازمند دلسوزی و دغدغه مندی بیشتر مسئولان در این عرصه هستیم.

 

اشتغالزایی برای 50 زن بی سرپرست به شرط حمایت

وی همچنین گفت: اگر حمایت‌های خوبی از ما صورت گیرد و شرایط اقتصادی مساعد باشد، می‌توانیم در همین مجموعه ، برای دست کم 50 نفر اشتغالزایی کنیم و این را شعار هم نمی دهم بلکه معتقدم قابلیت تحقق دارد.

صدری با بیان اینکه اُمید به آینده، جوهره همه کارهایی است که انسان را به موفقیت نزدیک می‌کند، افزود: از سویی به شخصه معتقدم که به صرف انتقاد کردن و نق زدن ، مشکلی حل نمی شود باید باید خودمان آستین همت را بالا بزنیم و با انسجام و توکل بر خدا، کار را جلو ببریم. مشخص است که شروع هر کاری با سختی‌هایی همراه است اما در ادامه با سختکوشی و ایده‌های خلاق تجاری و اقتصادی می‌توان به خوبی کار را به پیش بُرد و ثمره مطلوب آن را تماشا کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefz8v.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما