يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : 85193
منبع : خبرگزاری مهر

حجت الاسلام رفیعی: سردار سلیمانی نماد مبارزه با تفکر الحادی بود

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ایمان و عمل صالح را دلیل محبوبیت سپهبد سلیمانی دانست و گفت: این سردار بزرگ نماد مبارزه با دشمن، تکفیر و مبارزه با تفکر الحادی بود.
سردار سلیمانی نماد مبارزه با تفکر الحادی بود
سردار سلیمانی نماد مبارزه با تفکر الحادی بود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ناصر رفیعی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور مراجع تقلید، اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به جان باختن تشییع‌کنندگان شهید سپهبد سلیمانی، گفت: اجر این افراد نیز با خداوند است و امیدواریم روح آنها با شهید سلیمانی محشور شود البته باید دقت شود اینگونه حوادث و کوتاهی‌ها دیگر تکرار نشود.

وی همچنین به حادثه سقوط هواپیما اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان آن حادثه طلب صبر برای خانواده‌های آنها از درگاه خداوند متعال کرد و افزود: ضمن مشخص شدن مقصران این حادثه مردم از حاشیه سازی‌های بی‌جا پرهیز کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه این دو حادثه، داغ شهادت سپهبد سلیمانی را برایمان سنگین‌تر کرد، بیان داشت: کوتاهی‌هایی در بروز این حوادث و اعلام آن به مردم صورت گرفته است که کسانی که در آن دست داشتند و از آن مطلع بودند باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه کسی حکمت این حوادث را نمی‌داند ولی به هر حال مجموعه افرادی در بروز آنها قصور داشتند که باید با آنها برخورد شود، افزود: دست‌هایی به دنبال این هستند تا آن وحدت و همبستگی که در شهادت سردار سلیمانی میان مردم به وجود آمده را نابود کنند و از بین ببرند.

حجت الاسلام رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر طبق آیه ۹۶ سوره مریم محبوبیت در دل‌ها در پرتو اعتقاد به خداوند و عمل صالح ایجاد می‌شود، ابراز کرد: محبوبیت سردار سلیمانی چه افرادی را که تا قبل از آن در هیچ راهپیمایی شرکت نکرده بودند به خیابان کشاند و شیعه، سنی، پیر و جوان همه برای تشییع این سردار آمده بودند.

وی با بیان اینکه بنا بر فرموده امام صادق (ع) هرکسی متین و فروتن باشد و هزینه‌ای را هم برای دفاع از دین و اسلام بدهد محبوب دل‌ها خواهد بود، گفت: سردار سلیمانی جانش را هزینه کرد و دینداری و فروتنی بی نظیر او نیز مصداق این حدیث است.

ایمان و عمل صالح دلیل محبوبیت سردار سلیمانی بود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر اینکه ایمان و عمل صالح دلیل محبوبیت سردار سلیمانی بود، توضیح داد: در تاریخ شخصیت‌هایی بودند که امامان ما برای از دست دادن آنها گریستند و ناراحت شدند؛ در شب عاشورای امسال که خدمت مقام معظم رهبری بودیم دیدم که ایشان سردار سلیمانی را در آغوش گرفتند و بار دیگر هنگام خداحافظی او را در آغوش گرفته و بوسیدند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی آینه صفاتی است که امیرالمؤمنین (ع) در حکمت ۲۸۹ نهج‌البلاغه اشاره فرموده است، اظهار داشت: دنیا در نزد شهید سلیمانی کوچک بود و زندگی ساده‌ای داشت.

حجت‌الاسلام رفیعی خطاب به مسؤلان نظام گفت: شهادت سردار سلیمانی نشان داد اگر با خدا باشید و به دنیا وابسته نباشید مردم پشت سر شما هستند و اگر دروغ و خیانت نباشد و در مسیر دین حرکت نمائید محبوب مردم را خواهید شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بنده شکم نبود، اهل سکوت و فردی شجاع بود، ادامه داد: این سردار بزرگ نماد مبارزه با دشمن، تکفیر و نماد مبارزه با تفکر الحادی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی اهل جنجال نبود، بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد جنجال به پا نکنند و چنانچه در این مسیر رد صلاحیت شدند و یا موفق نشدند نظام را فدای خود نسازند؛ روش اعتراض تخریب، آتش زدن و حمله به مراکز نظامی، انرژی و فتنه درست کردن نیست.

وی با بیان اینکه برخی نان خود را در شلوغ کردن و تهمت زدن می‌دانند، گفت: امروز سبک رهبری در دفاع از نظام و مسؤلان را ببینید؛ نقد خوب است اما تخریب نه و سردار سلیمانی هرگز اهل تخریب دیگران نبود.

حجت‌الاسلام رفیعی در پایان افزود: آنچه سردار سلیمانی می‌گفت به آن عمل می‌کرد، وعده دروغ نمی‌داد و با آبروی نظام بازی نمی‌کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfmydc.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما