دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 85204
منبع : خبرگزاری فارس

سازه‌های پرخطر شهری شناسایی می‌شوند

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیته ایمنی سازه‌های شهر در شورای شهر تشکیل شده و نخستین گام شناسایی ساختمان‌ها و فضاهای ناایمن و پرخطر در شهر است.
سازه‌های پرخطر شهری شناسایی می‌شوند
سازه‌های پرخطر شهری شناسایی می‌شوند
به گزارش قم نیوز سیدمجتبی سبحانی ثابت با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده در خصوص ایمنی سازه‌ها و ساختمان‌های شهر اظهار کرد: در جلسات شورا به این نتیجه رسیدیم که کمیته ایمنی را تشکیل داده و از یکسری سازمان‌ها برای بحث در خصوص مسائل ایمنی دعوت کنیم.

وی ایمنی ساختمان‌های تجاری قدیمی، ساختمان‌های بلندمرتبه، مراکز عمومی، بوستان‌ها و... را جزو سرفصل‌های این طرح ایمنی عنوان کرد و افزود: این موارد ایمنی تقسیم‌بندی شده تا بتوانیم براساس این تقسیم‌بندی حرکت کنیم؛ براورد ما این است که سازه‌های ناایمن در سطح شهر زیاد است و هرکسی کار خود را مستقلا انجام می‌دهد.

سبحانی ادامه داد: نظام مهندسی وظیفه خود را انجام می‌دهد و نظارت دارد، کمیسیون ماده 100 بنا به تشخیص و سلیقه نظرات متفاوت داده می‌شود و در نهایت اگر ناایمنی در ساختمان نوساز باشد رای به رفع آن داده می‌شود اما در ساختمان‌های قدیمی ناایمن، آتش‌نشانی بازدید و راهکارهای ایمن‌سازی را عنوان می‌کند ولی این کارها رفع خطر نمی‌کند.

وی بیان کرد: درست است که اخطارها داده می‌شود و آموزش می‌دهیم اما حلقه مفقوده این است که اقدام عملیاتی صورت نمی‌گیرد و ایمن‌سازی محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه تشکیل جلسه کمیته ایمنی سازه‌های شهر گفت: از نهادهای مختلف دخیل در این امر در این جلسه شرکت کردند و این شرایط عنوان و در خصوص راهکارهای رفع ناایمنی بحث شد.

وی آموزش مجریان ساختمانی، بیمه حوادث شهر و ساختمان‌ها و... را از جمله اقدامات نهادهای مختلف در زمینه ایمنی ساختمان‌ها عنوان کرد و افزود: در نهایت در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که ابتدا باید مراکز پرخطر شهر را مشخص کنیم.

سبحانی ادامه داد: پس از مشخص شدن این ساختمان‌ها، باید راهکارها برای مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها مطرح شده و در این راستا گام‌های لازم برداشته شود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه ایمن‌سازی شهر از سوی شهرداری صورت گرفته است اظهار کرد: سازمان پارک‌ها در سال های اخیر رفع خطر در بوستان‌های شهر و زمین‌های بازی و آب‌نماها را در دستور کار قرار داده‌اند و در این زمینه اتفاق بسیار خوبی در شهر قم افتاده است.

سبحانی با بیان اینکه اولویت‌بندی و اقدام عملی برای ایمن‌سازی مکان‌های پرخطر شهر مرحله بعدی اقدام کمیته ایمن‌سازی است افزود: امیدواریم به سمتی برویم که نتایج جلسات این کمیته ایمن‌سازی نقاط مختلف شهر برای استفاده عموم مردم باشد.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdci5rav.t1awu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما