دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85219
منبع : خبرگزاری فارس

وجود رابطه دو سویه بین علوم انسانی و بیانیه گام دوم انقلاب

قم نيوز : رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی گفت: برای تحقق بیانیه گام دوم باید از ظرفیت عظیم علوم انسانی استفاده صورت بگیرد و بین این بیانیه و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.
وجود رابطه دو سویه بین علوم انسانی و بیانیه گام دوم انقلاب
وجود رابطه دو سویه بین علوم انسانی و بیانیه گام دوم انقلاب
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین علی همت بناری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات مجتمع آموزش عالی انسانی با اشاره به ویژگی‌های جامعه المصطفی اظهار کرد: این نهاد، یک نهاد علمی و آموزشی بین المللی است و جامعه المصطفی به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در بستر علوم اسلامی، زبان و فرهنگ‌ها و علوم انسانی است.

وی ادامه داد: علوم انسانی جایگاه ویژه ای در عرصه زندگی دارد و در جامعه المصطفی علوم انسانی با رویکرد اسلامی و نگاه اسلامی سازی علوم انسانی و تاسیس علوم انسانی جدید دنبال می‌شود که می‌تواند تحول شگرفی در عرصه بین المللی ایجاد کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی افزود: علوم انسانی مخاطب جهانی دارد و در این عرصه می‌توانیم که جهان را تحت تاثیر قرار بدهیم، انقلاب اسلامی مفاهیم جدیدی را به جهانیان عرضه کرد و مبدا تحول عظیمی در عرصه‌های علوم انسانی در جهان بود.

بناری با اشاره به بیانیه گام دوم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بحث علوم و پژوهش، اخلاق و معنویت و جامعه سازی و تمدن سازی را مطرح کردند، برای تحقق بیانیه گام دوم باید از ظرفیت عظیم علوم انسانی استفاده صورت بگیرد چرا که بین این بیانیه و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.

وی ادامه داد: علوم انسانی فعلی خاستگاه غربی دارد و باید با تولید اندیشه‌های نوین، تحولی را در عرصه علوم انسانی فعلی ایجاد کنیم تا علوم انسانی ظرفیت تحقق اهداف بیانیه گام دوم را داشته باشد.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی افزود: در همایش ملی ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، ظرفیت سنجی و نگاه تحولی به علوم انسانی موجود و تولید علوم انسانی اسلامی و تاسیس دانش‌های نوین دنبال می‌شود.

بناری جامعه المصطفی را یک نهاد بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: این نهاد رسالتی بین المللی برای تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد، رسالت انقلاب اسلامی، رسالت جهانی است و انقلاب اسلامی به دنبال ترسیم نقشه جدیدی در عرصه بین المللی است.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdceow8v.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما