قم نيوز : مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: ساماندهی جامع فعالیت کانون‌های مساجد در سراسر کشور در سامانه ملی «فهما» دنبال می‌شود.
ساماندهی فعالیت کانون‌های مساجد در سامانه ملی «فهما»/ قم به دنبال کسب عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد
ساماندهی فعالیت کانون‌های مساجد در سامانه ملی «فهما»/ قم به دنبال کسب عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سعید روحانی در نشست خبری که در کانون مساجد استان قم برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد عملیاتی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور با تغییراتی روبرو بوده که موجب جامع شدن این فعالیت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته عملکرد کانون‌های مساجد به صورت سنتی ارائه می‌شد و احتمال خطا در آن وجود داشت، تصریح کرد: اما در حال حاضر با تدوین سامانه «فهما» همه برنامه‌های کانون مساجد در سراسر کشور به صورت الکترونیکی گزارش می‌شود و حمایت سرانه ای صورت می‌گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تاکید براینکه با گذشت 26 سال از فعالیت کانون‌های پرورشی فکری مساجد، این نهاد اساسنامه نداشت، بیان کرد: سال گذشته اساسنامه این کانون تصویب و شورای سیاستگذاری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شورای سیاستگذاری به هویت بخشی و مستند سازی کانون‌ها توجه جدی دارد، تصریح کرد: با راه اندازی سامانه «فهما» همه آمارها به صورت مستند ثبت شده و همه اعضای کانون پرورشی فکری مساجد دارای کد و رمزی هستند که در این سامانه ثبت شده است.

 حجت الاسلام روحانی با عنوان اینکه تمام برنامه‌های کانون مساجد در سراسر کشور با راه‌اندازی سامانه «فهما» ساماندهی می‌شوند، عنوان کرد: بیش از300 فعالیت در مساجد تعریف شده است اما در حال حاضر فعالیت‌های عمومی که بیش از 30 برنامه می‌شود در این سامانه بارگذاری شده است.

وی با عنوان اینکه مساجد می‌توانند تمام فعالیت‌های خود را در این سامانه بارگذاری کنند، تصریح کرد: تا کنون بسیاری از مساجد اطلاعات خود را وارد کردند و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها در قم از پیش فراهم شده بود به عنوان نخستین استان تمام اطلاعات این کانون در سامانه ثبت شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اضافه کرد: سالی یک بار همه کانون‌های مساجد بر اساس شاخص‌های اعلامی و امتیازهایی که داده شده معدل گیری می‌‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به معدلی که در هر سال داده می‌‌شود یک استان به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور نام گذاری خواهد شد که با توجه به فعالیت‌های شاخص قم انتظار می‌رود عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور به قم اختصاص یابد.

روحانی با اشاره به اینکه سامانه «فهما» ابزاری برای تشخیص میزان سرانه کانون‌ها به شمار می‌رود، بیان کرد: تمام هزینه‌هایی که به یک کانون به عنوان سرانه داده می‌شود توسط همین سامانه است و تمام فعالیت‌ها باید به صورت مستند بیان شود و راست آزمایی توسط مرکز تماس و بررسی الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: هرکانونی که اطلاعات نادرست در سامانه وارد کند تمام امتیاز آن کانون صفر لحاظ شود و در قم نیز این موضوع به صورت شدیدتر دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcayuna.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما