دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 85228
منبع : خبرگزاری ايرنا

رییس فدراسیون: شنا نیاز به استعدادیابی دارد

قم نيوز : رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی، گفت: تنها راه توسعه شنا درکشور توجه به استعدادیابی در رده پایه و استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش دراین زمینه است.
رییس فدراسیون: شنا نیاز به استعدادیابی دارد
رییس فدراسیون: شنا نیاز به استعدادیابی دارد
به گزارش قم نیوز محسن رضوانی درمجمع سالیانه هیات شنای قم درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان ، با بیان اینکه کشوری که ورزش پایه قوی ندارد ،نمی‌تواند درسایر رشته‌ها نیز موفق باشد ادامه داد: توجه به توسعه ورزش‌های پایه به ویژه رشته‌های دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک باید بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد.

وی ، ایجاد بانک اطلاعاتی در این فدراسیون را از جمله اقدام‌های اولویت دار دانست و گفت: تمام اطلاعات ورزشکاران و مربیان کشور دررشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون درحال ثبت دربانک اطلاعاتی جامع شناست.

وی ادامه داد: با آغاز ورود اطلاعات دراین سامانه طی یک ماه گذشته اعضای خانواده شنای کشور به ۲۳ هزار تن افزایش یافته است ضمن اینکه با تکمیل این بانک اطلاعاتی پیش‌بینی می‌شود، آمار فوق در سال ۹۹ به ۵۰۰ هزار تن افزایش یابد.

رضوانی، با بیان اینکه کار هیات‌های شنا نظارت و ساماندهی فعالیت‌ها استخرهاست ادامه داد: باید بخشی از فعالیت استخرهای فعال استان به تیم‌داری و همچنین توجه به ورزش حرفه‌ای تمرکز باشد.

وی گفت: درتلاش هستیم یک استخر استاندارد درهر استان دراختیار هیات شنای استان‌ها قرار گیرد که برای تحقق این موضوع، حل مشکلات قانونی دراین زمینه درحال پیگیری است.

رییس فدراسیون شنا، گفت: شنای قم در۱۵ سال پیش یکی از استان‌های صاحب‌نام درکشور بود که باید تلاش شود تا بار دیگر جایگاه آن دررشته‌های آبی کشور ارتقا یابد.

وی ادامه داد: شناگران نیاز به تمرین مستمر و هفتگی دارند به همین دلیل نداشتن محل تمرین آسیب‌های جدی به فعالیت ورزشکاران حرفه‌ای می‌زند.

رضوانی ادامه داد: جمهوری اسلامی در رشته واترپلو پس از ۴۴ سال موفق به کسب عنوان در سطح بین‌المللی شد که این موضوع خروجی سه سال فعالیت شبانه‌روزی و مستمر ورزشکاران و مربیان در این رشته بوده‌است.

وی با اشاره به تلاش کشورهای مختلف برای جذب قهرمانان ورزشی ایران گفت: تعدادی از ورزشکاران ایران که به کشورهای دیگر جذب شدند، به سرعت از این اقدام خود پشیمان شده‌اند که باید همه تلاش کنیم تا با حل مشکل‌ها و توجه به ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور و همچنین ارتقای همدلی، مانع از جذب ورزشکاران توسط سایر کشورها شویم.

هم اکنون ۴۲۰ شناگر از جمله ۲۲۰ شناگر آقا و ۲۰۰ شناگر خانم زیرمجموعه هیات به صورت حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevw8v.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما