چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 85267
منبع : خبرگزاری ايرنا

رییس خانه صنعت: ۱۲۳ شرکت تولیدی در نمایشگاه کفش قم حضور می‌یابند

قم نيوز : رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته در این استان گفت: ۱۲۳ شرکت و بنگاه تولیدی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.
رییس خانه صنعت: ۱۲۳ شرکت تولیدی در نمایشگاه کفش قم حضور می‌یابند
رییس خانه صنعت: ۱۲۳ شرکت تولیدی در نمایشگاه کفش قم حضور می‌یابند
به گزارش قم نیوز ابوالفضل فراهانی در سی و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: نمایشگاه فوق طی روزهای اول تا چهارم بهمن‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بر اساس فراخوان صورت گرفته، به مدت سه روز ۲۵۰ شرکت تولیدی به‌صورت الکترونیکی برای این نمایشگاه ثبت‌نام کردند که حضور این تعداد نیازمند  ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضا می‌باشد.

فراهانی افزود: به علت کمبود فضای لازم، تنها ۱۲۳ شرکت در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع فضا نیز برای برپایی غرفه‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: برای نخستین بار بزرگ‌ترین نشان‌های تجاری و واحدهای تولیدی کفش کشور محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به سهم ۵۰ درصدی این استان در نمایشگاه مذکور خاطرنشان کرد: نیمی دیگر از سهم این نمایشگاه متعلق به استان‌های خراسان رضوی، تهران، همدان، البرز و قزوین است.

وی افزود: از ۱۸۰ میهمان خارجی برای شرکت در نمایشگاه یادشده دعوت به‌عمل‌آمده و بیشتر آن‌ها نیز این دعوت را پذیرفتند.

فراهانی با اشاره به چاپ ۲ هزار جلد کتاب این نمایشگاه و توزیع آن در بین شرکت‌کنندگان گفت: سهم کالاها در این نمایشگاه ۷۴ درصد، چرم مصنوعی ۱۴ درصد، ماشین‌آلات صنعت کفش ۶ درصد و صنایع وابسته ازجمله بسته‌بندی، قالب‌سازی، شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه و پتروشیمی نیز ۶ درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه صنعت کفش این استان یادآور شد: درحالی‌که مجموع واحدهای تولیدی کفش قم تنها ۷۰ واحد بود، از زمان آغاز فعالیت انجمن جامعه مدیران و متخصصین صنعت کفش ایران در استان، به ۳۰۰ واحد افزایش‌یافته است.

فراهانی یادآور شد: درگذشته کل حجم صادرات کفش قم فقط ۸۰ میلیون دلار بود، ولی اکنون به‌رغم معضل تحریم‌ها و مشکل‌های ارزی و برگشت ارز صادرات خوبی داریم‌.

وی ادامه داد: با توجه به تاثیر برپایی نمایشگاه کفش توسط اتحادیه‌های مربوطه در رونق تولید و همچنین منبع درآمد برای سازمان امور مالیاتی استان باید نمایشگاه‌های مشابهی نیز برای سایر خوشه‌های صنعتی ازجمله چوب و مبلمان برگزار شود.

فراهانی همچنین با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش در قم آن را نیاز مبرم این استان ذکر کرد و گفت: کلنگ این شهرک مدتی قبل توسط استاندار به زمین زده شد، ولی در حال حاضر اجرای طرح نیازمند واگذاری زمین به بخش خصوصی است.

وی همچنین در پایان پیشنهاد نام‌گذاری شهرک تخصصی کفش قم به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مطرح کرد و این پیشنهاد از سوی استاندار قم مورد استقبال قرار گرفت.

شهرک تخصصی کفش قم در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار در قالب فاز توسعه ۹۶ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه احداث خواهد شد.

۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و زیرسازی و ۸ کیلومتر فاضلاب برای احداث این شهرک صنعتی انجام خواهد شد.

شهرک شکوهیه در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران واقع‌شده است.


انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdchqin6.23nm-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما