پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 85292
منبع : خبرگزاری ايرنا
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۴۸ هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی قم سرمایه‌گذاری شده‌است

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام‌ شده برای واحدهای صنعتی و معدنی استان ۴۸ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال است.
۴۸ هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی قم سرمایه‌گذاری شده‌است
۴۸ هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی قم سرمایه‌گذاری شده‌است
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۲۵ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۵۳ تن فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

وی افزود: استان قم ازنظر تعداد واحدهای صنعتی و معدنی ۲و ۹ دهم درصد کل واحدهای کشور،‌ ازنظر سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این بخش یک و نیم درصد کل کشور و ازنظر اشتغال ۲و سه‌دهم درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن را به خود اختصاص داده‌است.

وی ادامه داد:‌ واحدهای صنعتی و صنایع معدنی استان قم بیشتر درزمینهٔ تولید محصولاتی همچون انواع لاستیک و پلاستیک،‌ صنایع پایین‌دست پتروشیمی،‌ گرانول، چسب، کفش و دمپایی،‌ مبلمان، سوهان، لامپ‌های کم‌مصرف، انواع موتورسیکلت،‌ لوازم‌خانگی، قطعات خودرو،‌ صنایع بسته‌بندی و صنایع معدنی مثل آهک،‌ سیمان و آجرنسوز فعال هستند.

سیجانی همچنین گفت:‌ ۳۰۴ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان مراحل تکمیلی خود را سپری می‌کند که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند برای ‌هفت هزار و ۴۹۸ تن فرصت شغلی جدید ایجاد کند.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدها تاکنون ۱۳هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده است و ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل نهایی آن‌ها موردنیاز است.

وی ادامه داد: بخش صنعت قم از قابلیت‌های فراوانی برای جذب سرمایه‌گذاران و افزایش تولید و اشتغال برخوردار است و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برای استقرار واحدهای صنعتی جدید با لحاظ اصول زیست‌محیطی با سرمایه‌گذاران همکاری‌ می‌کند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.


انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcf00dc.w6dt1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما