کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار سلیمانی خانه عنکبوتی دشمن را نابود کرد

خبرگزاری فارس , 28 دی 1398 ساعت 13:00

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: شهید سلیمانی توانست خانه عنکبوتی دشمن را نابود ساخته و نیرنگ این مکاران و دروغ‌گویان را بار دیگر نخ‌نما کند.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نور ایمان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، با اشاره به شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی گفت: شهادت ایشان موجب شد تا ابعاد وجودی این انسان کامل در میان نوجوانان و جوانان و آحاد امت اسلامی مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه تصریح کرد: شخصیتی که باروحیه نظامی‌گری اخلاق و عرفان را در کنار آن داشته و باتدبیر و اخلاص و در کارها تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به ابعاد زندگی شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: زمانی که ابعاد زندگی ایشان را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که مذاهب، فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و... کنار رفته و فطرت‌های پاک انسانی به میان می‌آید که تنها به بندگان خداوند کمک می‌کنند.

رضوی مهر تأکید کرد: جا دارد که پیرامون موضوعات مربوط به شهید حاج قاسم سلیمانی، تحلیل گران و اساتید حوزه و دانشگاه تحلیل کرده تا مشخص شود که چگونه می‌شود که چنین شخصیتی که در مکتب جهادی امام راحل پرورش‌یافته و در رکاب مقام معظم رهبری به‌تمام وظایف خود عمل کرده است، این‌گونه خود را در محضر خداوند دیده و انسانی کامل می‌شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: در شهادت این انسان جامع و کامل کوچک و بزرگ و هر فردی با هر عقیده‌ای ناراحت شد به‌گونه‌ای که اشک از چهره آن‌ها جاری شده و با شهادت ایشان همه دنیا لرزید.

وی تأکید کرد: این را باید دانست که باگذشت سال‌ها و در قرون متعدد سرزمین ایران اسلامی، شخصیت‌هایی را در خود جای‌داده، ولی شهید حاج قاسم سلیمانی توانست آرش کمانگیر، امیرکبیر، داستان رستم و سهراب و سایر اوراق شاهنامه را عبور کند و سکه به نام او به‌عنوان مدیری توانمند و رزمنده‌ای جان‌باخته و سربازی فداکار، سرداری جان‌فشان و دلسوزی مهربان به‌عنوان اسطوره قرن معرفی شود.

رضوی مهر بابیان اینکه سردار سلیمانی نفس زکیه مدافعان حرم بود گفت: او توانست از ناموس اهل‌بیت(ع) دفاع کند و تا آخرین قطره خون مقدس خویش از قرآن کتاب خدا، فاصله نگرفت.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: آخرین آغوش شهید سلیمانی در کنار قرآن کریم بود که در کنار دست قطع‌شده ایشان، گواه حقانیت و اندیشه والای شهید والامقام بود.

وی گفت: شهید سلیمانی با سخنانش که فصل الخطاب بود، تحلیل‌های ابرمرد میدان سیاست در کنار ابرمرد جهاد را به نام خود در افکار جهان ثبت و ضبط کرد.

رضوی مهر با اشاره به روحیات عرفانی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: روحیات عرفانی ایشان، عرفان انزوا نبود، بلکه عرفان ناب محمدی(ص) بود که با اقتباس از آیات جهاد، شهامت، هجرت، امربه‌معروف و نهی از منکر تفسیر می‌شود.

وی گفت: شهید سلیمانی همانند مولای خود حضرت علی(ع) میدان جنگ را محراب عبادت می‌دانست و با یک دست قرآن و دست‌گیر اسلحه در برابر ماشین جنگی صهیونیست و توطئه‌های استکبار یعنی آمریکا و ایادی مزدور آن‌ها ایستاد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: روح بلند شهید سلیمانی با حروف محدود و الفبای فارسی توصیف نخواهد شد و پیرامون این شخصیت باید گفت که ایران و عراق و جبهه مقاومت تعظیم کرد و انشای مدارس به نام حاج قاسم سلیمانی ثبت شد.

رضوی مهر با اشاره به ثبت‌، نام شهید سلیمانی بر درودیوار شهر گفت: شاهد بودیم که بعد از شهادت ایشان، تمام شهرها به نام حاج قاسم سلیمانی مزین شد و بسیاری از کوچه‌ها و معابر، اتوبان‌ها و خیابان‌ها و.... به نام ایشان شد.

وی تصریح کرد: شهادت شهید سلیمانی که به دست منفورترین انسان تروریست در جهان یعنی ترامپ انجام شد، تراژدی هابیل و قابیل و ابراهیم و نمرود و موسی و فرعون و حسین(ع) و یزید را در عصر خود رقم زد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: قلم‌به‌دستان باید شخصیت این سپهبد جهانی را با مطالبی فاخر و برگرفته از اندیشه غنی خویش بنویسند و با تفسیر روحیات و خلقیات و حیات طیبه این شهید که موجب شد گام اول انقلاب به گام دوم پیوند بخورد و چندین نسل دیروز و امروز و فردا در کنار هم قرار گیرند، به جامعه معرفی کنند.

رضوی مهر گفت: سلیمانی، این فرزند شهید ایران‌زمین در قلوب هر ایرانی تصویری از خود به نمایش گذاشته است که هرگز هیچ ترفندی نمی‌تواند قدری از ابهت او بکاهد.

وی گفت: شهید سلیمانی توانست خانه عنکبوتی دشمن را نابود ساخته و نیرنگ این مکاران و دروغ‌گویان را بار دیگر نخ‌نما کند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 85317

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85317/سردار-سلیمانی-خانه-عنکبوتی-دشمن-نابود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir