کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس‌راه قم:

ترافیک در جاده‌های قم عادی و روان است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 29 دی 1398 ساعت 12:45

رئیس پلیس‌راه قم گفت:با توجه بارش باران و برف وضعیت ترافیک در تمامی جاده‌های قم عادی و روان است.


به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی،رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم بیان کرد:با توجه به بارش باران و برف به‌خصوص در مناطق بالادست این استان، وضعیت ترافیک در تمامی جاده‌های قم عادی و روان است.

او ادامه داد:در محور قم – دستجرد در بخش خلجستان تردد فقط با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

پناهی عنوان کرد::محورهای قم – سلفچگان، قم – گرمسار، آزادراه قم – تهران و جاده قدیم قم – تهران هم‌اکنون دچار مه گرفتگی است و از رانندگی درخواست می‌شود فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم با بیان این‌که از همشهریان تقاضا می‌شود در این شرایط جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند گفت: رانندگان در صورت سفر حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

پناهی بابیان این‌که در جاده‌های لغزنده، قدرت اصطکاک لاستیک و جاده کم می‌شود افزود: رانندگان در این شرایط فاصله طولی با خودروی جلو را رعایت کرده، از حرکات مارپیچ پرهیز و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

او همچنین تصادف‌های چند روز گذشته در قم را مورداشاره قرار داد و گفت: طی روزهای بارانی بیشترین تصادف‌های قم در کمربندی امام علی(ع) مسیر سه‌راهی خرمشهر به سمت تقاطع ۷۲ تن رخ می‌دهد که علت آن نیز قیرزدگی محور می‌باشد و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم نسبت به اصلاح این محور هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

جان باختن ۱۳۳ تن در جاده‌های قم
رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۸ دی‌ماه، ۱۳۳ تن براثر تصادف در محورهای مواصلاتی قم جان خود را ازدست‌داده‌اند.

پناهی گفت: تصادف‌های منجر به فوت در این مدت نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد کاهش، تصادف‌های جرحی سه درصد کاهش و تصادف‌های خسارتی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او خروج از جاده و واژگونی خودرو به علت عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی راننده را مهم‌ترین علت تصادف‌ها در این مدت عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادف‌ها در آزادراه‌های قم – تهران و قم – کاشان، قم – سلفچگان، قم – کهک، قم – جعفریه و قم – گرمسار بوده است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.



انتهای پیام/111


کد مطلب: 85339

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85339/ترافیک-جاده-های-قم-عادی-روان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir