کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور گروه‌های مردمی قم برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری ايرنا , 29 دی 1398 ساعت 14:00

حضور گروه‌های مردمی قم برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان، اقدامی به هنگام برای بهره‌گیری از خدمات و تخصص‌هایی است که آمادگی دارند تا درحد توان دراین امر خداپسندانه شرکت داشته باشند.


به گزارش قم نیوز از حضور طلاب و روحانیون که تا مجموعه‌هایی که در سیل فروردین ماه در لرستان و اهواز اقدام به خدمات گسترده خود کرده و علاوه بر کمک های غذایی درتعمیر و ساز و ساخت منازل و دیگر اماکن شهرهای سیلزده مشارکت جدی داشتند.  یکی از این مجموعه ها، جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌های قم است.

مدیر این جمعیت در این رابطه گفت:‌ نیروهای مردمی این جمعیت در مناطق سیل‌زده دشتیاری و پلان استان سیستان و بلوچستان مستقر شده‌اند و مشغول خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده هستند.

محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حضور نیروهای مردمی در مناطق سیل‌زده،‌ نیروهای مردمی به این منطقه اعزام شدیم و پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده حضور داشته باشیم.

وی با بیان این‌که گروه پزشکی قم در منطقه سیل‌زده دشتیاری و پلان مستقر خواهد شد، اضافه کرد: حدود ۳۰ روستا از جمله دلگان موردبررسی اعضای جمعیت قرار گرفته و با کمک اهالی منطقه نیاز خانواده‌ها احصا شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر قول ساخت ۱۰ مسکن به خانواده‌های بی‌بضاعتی که مسکن خود را در سیل ازدست‌داده‌اند، داده‌ شده و نخستین آن به‌ زودی به اتمام خواهد رسید.

خامه‌یار گفت: حدود ۵۰۰ میلیون ریال به خانواده‌هایی که ضرر مالی متحمل شده‌اند نیز کمک شده است تا کمکی برای امرار معاش آن‌ها باشد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه‌ای برای پخت غذای سیل‌زدگان، بیان کرد: این طرح در چند روز آینده عملیاتی خواهد شد تا بتوانیم روزانه ۲ هزار پرس غذا به دست مردم سیل‌زده برسانیم.

دولت زمینه حضور و رفت‌وآمد داوطلبان در مناطق سیل‌زده فراهم کند

وی با بیان این‌که به کمک بانک رفاه سراسر کشور ۱۲ هزار بسته لوازم‌التحریر آماده خواهد شد،‌ افزود: از مسئولان ذیربط درخواست دارم زمینه حضور و کمک نیروهای مردمی را در مناطق سیل‌زده فراهم نمایند و داوطلبان با مشکلات رفت‌وآمد در این مناطق مواجه نشوند.

مدیرجمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌های قم از شهروندان درخواست کرد: وسایلی که برای کمک به مردم سیل‌زده به منطقه ارسال می‌کنند، دسته دوم نباشد، زیرا هزینه حمل‌ونقل وسایل به منطقه سنگین است و در صورت قابل استفاده نبودن وسایل، ضرر مالی متوجه دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌شود.

وی بیان کرد: شماره‌ تلفن ۰۹۳۶۹۶۸۸۰۱۴ ویژه جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌های قم می‌باشد که علاقه‌مندانی که دارای تخصص در زمینه‌های مختلف می‌باشند، می‌توانند برای خدمت در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی نمایند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد، سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

با فروکش کردن آب از اواسط هفته گذشته (۲۳ دی) کار امدادرسانی به سیل‌زدگان قوت گرفت و به تدریج راه های روستایی بازگشایی شد اما هنوز راه دسترسی ۲۰۰ روستا قطع است.

بر اساس برآوردهای اولیه ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت تاثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد شده که به جاده ها، تاسیسات آب و برق، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و ... آسیب زده است؛ افزون بر هفت هزار راس  دام در مناطق سیل زده تلف شده‌اند. 

انتهای پیام/111


کد مطلب: 85343

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85343/حضور-گروه-های-مردمی-قم-کمک-سیلزدگان-سیستان-بلوچستان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir