دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 85369
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون جهاد کشاورزی قم:

۹هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری درکشاورزی قم احصا شد

قم نيوز : معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۹ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری درقالب طرح‌های متنوع اقتصادی برای فعالیت بخش خصوصی در زیرمجموعه بخش کشاورزی استان فراهم‌ شده‌است.
۹هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری درکشاورزی قم احصا شد
۹هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری درکشاورزی قم احصا شد
به گزارش قم نیوز سید مصطفی منزوی ضمن اشاره به این‌که حجم مراجعه برای سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی استان قابل‌توجه است، بیان کرد:‌ نکته مهم در واگذاری طرح‌های شناسایی‌ شده به سرمایه‌گذاران،‌ بررسی اهلیت آنان در اجرای این فعالیت‌های اقتصادی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید توانایی لازم برای فعالیت درعرصه‌های اقتصادی شناسایی‌ شده را داشته و با مهارت‌های موردنیاز درزمینهٔ بازاریابی محصولات کشاورزی و صنایع وابسته،‌ آشنا باشند.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی قم نیز آمادگی دارد تا به سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و توانمند، خدمات مشاوره‌ای و تخصصی موردنیاز برای داشتن کسب‌وکار موفق در این حوزه مهم اقتصادی را ارائه دهد.

منزوی گفت:‌ مهمترین اولویت‌های بخش کشاورزی استان برای حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ایجاد و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای،‌ گسترش کشت گیاهان دارویی، تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های مرتبط با توسعه شیلات است.

وی افزود: بسته‌های حمایتی متنوعی همچون پرداخت تسهیلات رونق تولید برای کمک به حضور بخش خصوصی در فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه کشاورزی استان در نظر گرفته‌شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد:‌ سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی علاوه بر دستاوردهای اقتصادی و توسعه فضای تولید و اشتغال، موجب خودکفایی در تامین محصولات اساسی و افزایش امنیت غذایی مردم می‌شود و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر حوزه‌ها برخوردار است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۱ هزار هکتار باغ و ۴۴ هزار هکتار زراعت است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcaoena.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما