دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 85378
منبع : خبرگزاری فارس

دسته بندی آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع

قم نيوز : دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع از جمله فقه و اصول، فلسفه، مدیریت و اقتصاد دسته بندی شدند.
دسته بندی آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع
دسته بندی آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به جزئیات همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: آثار با موضوع علوم دینی و علوم انسانی اسلامی در محدوده این همایش است و همه افراد از هر ملیتی که سال گذشته در این موضوعات اثر تالیف کرده بودند، امکان شرکت در همایش کتاب سال حوزه را داشتند.

وی ادامه داد: آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه در 20 موضوع از جمله فقه و اصول، فلسفه، مدیریت و اقتصاد دسته بندی شدند و این آثار در گروه‌های علمی مختلف توسط اساتید برجسته مورد داوری قرار گرفتند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: ارزیابی آثار رسیده به این همایش در دو مرحله انجام شد و در سال جاری 169 اثر پس از ارزیابی مقدماتی به مرحله نهایی رسیدند.

مقیمی با اشاره به کتاب‌های رسیده به همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: در سال جاری 243 اثر علمی پژوهشی، 271 اثر علمی ترویجی، 63 اثر فرهنگی تبلیغی، پنج تقریرنویسی و 215 پایان نامه به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه رسید.

وی ادامه داد: از آثار رسیده به همایش کتاب سال حوزه قم 51 کتاب و 15 پایان نامه مربوط به بانوان و 667 کتاب و 200 پایان نامه نیز مربوط به آقایان بود.

دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: امسال از آثار رسیده به دبیرخانه همایش 651 کتاب و 200 پایان نامه مربوط به پژوهشگران کشورمان و 67 کتاب و 15 پایان نامه نیز مربوط به پژوهشگران سایر کشورها بود، پژوهشگران خارجی شرکت کننده در همایش کتاب سال حوزه ملیت‌هایی همچون آذربایجان، بحرین، عراق، پاکستان و هندوستان دارند.

مقیمی با اشاره به ارزیابی آثار رسیده به کتاب همایش سال حوزه اظهار کرد: در ابتدا حدود چهار هزار ارزیابی اجمال بر روی آثار رسیده به دبیرخانه این همایش صورت گرفت و در مرحله بعدی هم 500 ارزیابی تفصیلی بر روی آثار رسیده به مرحله نهایی انجام شد.

وی ادامه داد: در نهایت در همایش کتاب سال حوزه در سال جاری، سه کتاب و دو پایان نامه رتبه برتر را کسب کردند، 12 کتاب و 11 پایان نامه شایسته تقدیر و 26 کتاب و پایان نامه نیز شایسته تحسین شدند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه خاطرنشان کرد: در میان برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه شاهد حضور طلاب برادر و خواهران ایرانی و خارجی هستیم، آثار برگزیده این همایش در گروه‌های علمی مختلف از جمله اقتصاد، روان شناسی و کتب مرجع بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaena.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما