کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مانور مشترک ایمنی در بیمارستان امام‌ رضا(ع) قم برگزار شد

خبرگزاری تسنیم , 1 بهمن 1398 ساعت 1:37

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: همزمان با بزرگداشت سومین سال شهادت شهدای پلاسکو، مانور مشترک ایمنی در بیمارستان امام‌رضا(ع) قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز حمید کریمی با اشاره به برگزاری این مانور مشترک ایمنی در بیمارستان امام‌رضا(ع) اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت شهیدان حادثه پلاسکو، این مانور مشترک به منظور افزایش ایمنی بیمارستان و ارتقای سطح آگاهی پرسنل در هنگام بروز حادثه برگزار شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: امروز سازمان آتش‌نشانی با مشارکت ریاست و پرسنل بیمارستان مانور را با موفقیت به سرانجام رساند و نکات ایمنی خوبی در قالب مانور احصا و بررسی شد.

وی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی، بر حسب وظیفه ذاتی در مکان های پرخطر ورود کرده و با بازدید در شناسایی وضعیت ایمنی بیمارستان‌ها و مجتمع‌ها و پاسا‌ژها، در جهت کاهش خسارات و تلفات در بروز حوادث، تلاش می‌کند.

کریمی خاطرنشان کرد: در صورتی که این ساختمان‌ها از نظر ایمنی دارای معایبی باشد، نکات مهم به مسئولان ارائه می‌شود تا در رفع معایب در جهت توسعه ایمنی تلاش شود.

وی گفت: در فاز دوم، آموزش ایمنی به نیروها و پرسنل در این مجموعه‌ها ارائه می‌شود و در فاز سوم نیز مانور عملیاتی توسط کارکنان و آتش نشانی برگزارمی‌شود تا نسبت به خروج اضطراری و کارکردن با خاموش کننده‌های دستی و سیستم اطفاء، آمادگی کاملی ایجاد شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم افزود: آتش نشانی اخطار لازم را به مراکز مورد بازدید می‌دهد، خوشبختانه تاکنون همکاری خوبی انجام شده است و امیدواریم با مشارکت همه و فرهنگ‌سازی، بتوانیم شهری ایمن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هر مجتمع و پاساژی اگر درخواست ورود داشته باشد به صورت رایگان از آن بازدید می‌کنیم و موارد را متذکر می‌شویم.
کریمی بیان کرد: آموزش اولیه به پرسنل در هر بیمارستان داده شده و یک تیم 125 در تمامی بیمارستان‌های قم تشکیل شده است و قبل از اعزام نیروها در هنگام حوادث، تیم عملیات اولیه را انجام می‌دهند.

وی گفت: در قالب مانور، کار با خاموش کننده و خروج اظطراری و رساندن مصدوم به فضای ایمن توسط نردبان بلند عملیاتی شد.

همچنین محمد اسماعیلی رئیس بیمارستان امام رضا(ع) نیز در این مراسم عنوان کرد: آمادگی بیشتری نسبت به شرایط بحرانی و حادثه‌ای در نیروها و شناخت وظایق در مواقع خطر از جمله این اهداف است.

اسماعیلی عنوان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) در قم تحت نظر تامین اجتماعی، همه غرب شهر قم را پوشش می‌دهد و یک سوم ورودی اورژانس در این جا تخلیه می‌شود و با توجه به ضریب بالای اشتغال تخت، برگزاری این مانور امری ضروری است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85390

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85390/مانور-مشترک-ایمنی-بیمارستان-امام-رضا-ع-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir