قم نيوز : معاون عمرانی وزیر کشور گفت: موافقت مجلس با مساوي شدن سهم دولت و مديريت شهري و روستايي از مالیات بر ارزش افزوده حمايت خوبي از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.
مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور
مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور
به گزارش قم نیوز معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور مواد تصويب شده از لايحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسه علني اول بهمن ماه مجلس شوراي اسلامي از جمله مساوي شدن سهم دولت و مديريت شهري و روستايي از مالیات بر ارزش افزوده را از جمله حمايت ها و پشتيباني های خوب صورت گرفته از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست.

مهدي جمالي نژاد با بيان اينكه اعتبارات ناشي از ماليات بر ارزش افزوده در شرايط كنوني براي مديريت شهري و روستايي كشور مهم و تاثيرگذار مي باشد، گفت: خوشبختانه در جريان بررسي ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، نمايندگان مجلس با مساوي شدن سهم درآمد عمومی کشور و سهم شهرداری ها و دهیاری ها از اعتبارات ماليات بر ارزش افزوده موافقت نمودند.

وي اضافه كرد: سهم درآمد عمومی به عنوان مالیات به حساب خزانه داری کل کشور واریز و سهم شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان عوارض حسب مورد به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان و حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: مشخص شدن سهم شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری از عوارض و ساير جزييات اين موضوع توسط نمايندگان مجلس در جريان بررسي ماده 42 لایحه مالیات بر ارزش افزوده را هم خبر خوبي براي خانواده بزرگ مديريت شهري و روستايي كشور است.

به گفته جمالي نژاد به موجب ماده ۴۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده كه به تصويب نمايندگان مجلس رسيد، عوارض آلایندگی وسائط نقلیه برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه مي شود.

وي همچنين موافقت مجلس با توزيع عوارض‌ و جریمه های آلایندگی به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های همان شهرستان در جريان بررسي ماده 43 لایحه مالیات بر ارزش افزوده را نيز حمايت ديگري از مديريت شهري و روستايي عنوان نمود.

معاون وزیر کشور ابراز اميدواري نمود كه با موافقت مجلس محترم با لايحه مالیات بر ارزش افزوده و ابلاغ ان بصورت قانون، شاهد حمايتهاي قانوني خوبي در زمينه ارتقاي سطح خدمت رساني شهرداري ها و دهياري ها به عموم هموطنان و برنامه ريزي براي اداره مطلوب شهرها و روستاها باشيم.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcjyxeo.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما