چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : 85438
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم؛

تأمین زمین ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی

قم نيوز : صبوری از تامین و واگذاری ۳۹ قطعه زمین به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ظرفیت تولید۴۰۰۰ واحد مسکونی در قم و چهار قطعه زمین برای ۴۰۰ واحد در شهر‌های دیگر استان خبر داد.
تأمین زمین ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی
تأمین زمین ۴۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی
به گزارش قم نیوز حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اعلام این خبرگفت: طرح اقدام ملی تولید مسکن شامل هفت ریز طرح، یعنی واگذاری زمین به صورت اجاره، فروش اقساطی ۵ ساله زمین، تامین مسکن اقشار هدف از جمله ایثارگران و خانواده دارای دو معلول، پرداخت تسهیلات بافت فرسوده، پرداخت تسهیلات صندوق یکم، واگذاری زمین با تغییر کاربری در قالب تفاهم نامه‌های وزارت متبوع و تکمیل واحد‌های نیمه تمام است.

صبوری افزود: مکانیابی اراضی دولتی برای تخصیص به طرح اقدام ملی (۴۰۰۰ واحد مسکونی در قالب ۵۳ هکتار زمین دولتی)، عقد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم برای طراحی، اخذ پروانه، آماده سازی و اجرای طرح، تشکیل کمیته فنی طرح‌های معماری و بررسی و تایید طرح‌های تهیه شده، تصویب تغییرات طرح‌ها درکمیسیون ماده ۵ استان و... از جمله آخرین اقدامات اجرایی در طرح اقدام ملی مسکن استان قم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: در شهرک پردیسان قم، ۳۹ قطعه زمین برای تولید ۴۰۰۰ واحد مسکونی، در شهر جعفریه یک قطعه زمین برای تولید ۱۶۷ واحد، در شهر دستجرد یک قطعه زمین برای تولید ۲۹ واحد، در شهر قنوات یک قطعه زمین برای تولید ۱۳۵ واحد و در شهر کهک یک قطعه زمین برای احداث و تولید ۶۹ واحد مسکونی اختصاص یافته است.

صبوری عنوان کرد:به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، برای تأمین ۱۳هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تأمین مسکن، الحاق ۱۳۳هکتار از اراضی آیت الله بروجردی (ره) ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به انجام مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قم، در خصوص زمان مرحله دوم این ثبت نام توضیح داد: زمان دقیق ثبت نام مرحله دوم از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود، ولی با این حال گمانه زنی‌ها و اعلام آمادگی برای انجام این ثبت نام در بهمن ماه صورت گرفته است.

صبوری افزود: در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و براساس آن تعدادی از ثبت نام شدگان فاقد شرایط حذف خواهند شد و افرادی که در مرحله اول ثبت نام ننموده اند می‌توانند ثبت نام تکمیلی را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان یادآورشد: به محض اعلام زمان ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی از سوی وزارت متبوع، این امر توسط روابط عمومی این دستگاه و رسانه‌های جمعی به سمع و نظر شهروندان خواهد رسید.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdch6kn6.23nmxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما