کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حرکت حوزه به سمت ایجاد رشته‌های تخصصی

خبرگزاری فارس , 2 بهمن 1398 ساعت 23:34

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: عرصه آموزش در حوزه به دنبال ایجاد رشته‌های تخصصی هستیم و تخصصی نبودن رشته‌ها از مشکلات کنونی حوزه است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید حسین میرمعزی امروز با اشاره به تغییر رویکرد نظام آموزشی حوزه اظهار کرد: نظام آموزشی پژوهش محور به تدریج در حال تزریق به نظام آموزشی حوزه است و موجب تقویت این نظام خواهد شد.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد ارتباط بین پژوهش‌ها در حوزه و نیازهای جامعه و نظام اسلامی هستیم، نیازسنجی پژوهشی در 9 رشته علمی در حوزه، انجام و منتشر شده و این نیازسنجی برای تنظیم پایان‌نامه‌ها در اختیار پژوهشگاه‌های حوزوی قرار گرفته است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: نیازسنجی پژوهشی را در حوزه هم به صورت رشته ای و هم به صورت منطقه ای انجام دادیم تا پژوهش‌های حوزوی در هر استان متناسب با نیاز آن استان است.

میرمعزی با اشاره به نیازسنجی پژوهشی در حوزه اظهار کرد: سامانه ای را برای این کار متناسب با نیازهای جامعه تدوین کردیم و به دنبال ایجاد چنین سامانه ای در حوزه هستیم، اما مشکلات مالی مانع از راه اندازی سامانه نیازسنجی پژوهشی در حوزه تاکنون شده است.

وی ادامه داد: در عرصه آموزش در حوزه به دنبال ایجاد رشته‌های تخصصی هستیم، تخصصی نبودن رشته‌ها از مشکلات کنونی حوزه است، البته رشته‌های تخصصی کم کم در حال وارد شدن به متن حوزه هستند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: 15 رشته تخصصی و 300 رشته و گرایش در حوزه تعریف شده و اصل این رشته‌ها به تصویب رسیده است، برخی از رشته‌ها هم در حوزه راه اندازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: همایش پژوهشی ویژه طلاب جوان با نام علامه حلی در حوزه راه اندازی شده است، چون رقابت بین طلاب جوان و اساتید برجسته در یک همایش منصفانه نیست، گرچه که طلاب جوان هم توانستند که در رقابت با اساتید برجسته حوزه از آن‌ها سبقت بگیرند و در همایش کتاب سال حوزه برگزیده شوند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85460

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85460/حرکت-حوزه-سمت-ایجاد-رشته-های-تخصصی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir