پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 85463
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم؛

فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم

قم نيوز : همت گفت: ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت پنج میلیون و ۶۹۹هزار و ۸۵۰ قطعه در این استان فعال است.
فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم
فعالیت ۳۱۰ واحد مرغداری گوشتی در قم
به گزارش قم نیوز علی‌اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:علاوه بر ظرفیت خوب استان در بخش مرغ گوشتی،‌۱۷۵ واحد مرغداری تخم‌گذار دارای پروانه صنعتی نیز به ظرفیت ۹میلیون و ۷۹هزار و ۱۳۰ قطعه در قم فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد: این تعداد پروانه به همراه پروانه‌های تأسیس که درمجموع حدود ۶۰۰ واحد پرورش طیور در استان را شامل می‌شود موجب شده که قم ازنظر پرورش طیور در سطح کشور،‌ جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

همت افزود: همچنین ۷۷ واحد پولت تخم‌گذار که نقش مهمی در صنعت مرغداری دارد،‌ به ظرفیت سه میلیون و ۹۷۹هزار و ۸۰ قطعه در این استان فعال می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد:‌ در این راستا، به‌منظور کاهش آلودگی و ارتقای بهره‌وری منابع تولید، همه واحدهای تخم‌گذار و پولت استان که خواهان فعالیت هستند باید نسبت به اصلاح و ارتقای ساختار فنی و بهداشتی واحد خود اقدام کنند.

همت گفت: بر همین اساس رعایت اصول فنی و بهداشتی درزمینهٔ پرورش طیور در قم که از قطب‌های تولید تخم‌مرغ و پولت در کشور به شمار می‌آید، از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است.

همت تصریح کرد:‌ در این طرح با در نظر گرفتن اصول فنی،‌ مسائل بهداشتی،‌ رویکرد مدیریتی و میزان همکاری واحدها در اجرای ضوابط با همکاری اداره کل دامپزشکی و تشکل‌ها،‌ نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام می‌شود.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfmjdc.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما