پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 85464
منبع : خبرگزاری فارس

انتشار اوراق مشارکت برای پروژه کمربندی جدید قم

قم نيوز : رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: دولت برای تامین سهم خود در پروژه کمربندی جدید قم، اوراق مشارکت منتشر می‌کند.
انتشار اوراق مشارکت برای پروژه کمربندی جدید قم
انتشار اوراق مشارکت برای پروژه کمربندی جدید قم
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت در استان قم اظهار کرد: در سال جاری استفاده از اوراق مشارکت برای پروژه قطار شهری قم پیش بینی شد، برای سال آینده نیز پیگیر اوراق مشارکت برای پروژه‌های استان از جمله کمربندی جدید قم هستیم.

وی ادامه داد: سهم دولت در پروژه کمربندی جدید قم 30 درصد است و هزینه احداث بخشی از فاز نخست این پروژه حدود 700 میلیارد تومان است که دولت برای تامین سهم خود در پروژه کمربندی جدید قم، اوراق مشارکت منتشر می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود:  به دنبال استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری پروژه‌های متعلق به دولت در استان به بخش خصوصی هستیم، این پروژه‌ها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند، به عنوان مثال باید کاربری پروژه‌ها پس از واگذاری حفظ شود، در حالی که باید سرمایه گذاران انتفاع اقتصادی را برای ورود به این عرصه لحاظ کنند.

نوربخش استقبال سرمایه گذاران از واگذاری پروژه‌های دولتی در استان قم را کم دانست و تصریح کرد: یکی از دلایل این مساله این است که دولت بیشتر به پروژه‌های با منافع اقتصادی کم ورود کرده است، چون منافع اجتماعی برای دولت اهمیت بیشتری دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم را برای واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در استان قم داشتیم، اما علی رغم پیگیری‌ها پیشرفت مناسب را در این زمینه در استان قم و استان‌های دیگر شاهد نبودیم، به دنبال آسیب شناسی این مساله هستیم تا با رفع موانع پیش رو، ضمن حفظ حقوق دولت، واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی در استان تسهیل شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgtt97.ak9n34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما