جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 85488
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله امامی کاشانی مطرح کرد؛

طرح اندیشه‌های مهدوی امید به آینده در کلام رهبر انقلاب

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان با اشاره طرح اندیشه‌های مهدوی امید به آینده، استقامت و توأم بودن سیاست با دین در کلام رهبر انقلاب، گفت: اساس بحث مهدویت در موضوع انتظار است.
طرح اندیشه‌های مهدوی امید به آینده در کلام رهبر انقلاب
طرح اندیشه‌های مهدوی امید به آینده در کلام رهبر انقلاب
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد امامی کاشانی در افتتاحیه همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان اینکه هیچ مسأله دینی به اندازه این مسأله دشمن و مخالف ندارد، گفت: آنچنان مسأله انتظار مهم است که ادیان مختلف با اینکه در کتاب‌ها از این انتظار با تعابیر مختلف یاد کرده‌اند در عین حال بر علیه این انتظار حرکت کرده‌اند.

وی گفت: مسیحیت با اینکه در انجیل خبر از دگرگونی عالم و آمدن انسانی که در آسمان‌ها سیر خواهد کرد داده شده است، آن را به قیامت و نزول عیسی بن مریم (ع) برای گناه بخشی و بخشودگی و رحمت واسعه خدا تفسیر کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسیحیت کاتولیک به شدت در حال کار روی این مسئله است، تصریح کرد: پولس در مسائل مختلفی وارد شده که از جمله آن همین مسئله است و بنده با برخی از اینها در واتیکان دیدار داشته‌ام که با اینکه اندیشه مهدویت را در درون خود قبول دارند ولی شاید از ترس نمی‌توانند اندیشه خود را ابراز کنند.

وی افزود: ما بیش از ۴ هزار ۷۰۰ حدیث در حوزه مهدویت و انتظار داریم که این روایات فراوان اهمیت این بحث را می‌رساند تا جایی که به عقیده من اهمیت آن حتی از توحید بیشتر است و اصلاً به همین جهت است که دشمنان مهدویت بیش از دشمنان توحید هستند.

آیت الله امامی کاشانی امید به آینده، استقامت، انطباق فکری با امام زمان (عج)، حکومت اسلامی و توأم بودن سیاست با دین را از جمله مباحث مهدوی مطرح در اندیشه رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: اتصال حکومت اسلامی و نظام اسلامی با قیام آن حضرت نیز در کلام ایشان مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه باید با موضوع مهدویت به صورت منطقی، علمی و محکم برخورد کنیم، گفت: از ۴ هزار و ۷۰۰ حدیث، حدود ۳۰۰ مورد آن در مورد این است که زمین نمی‌تواند از حجت خالی باشد ولی بقیه در ارتباط با چیستی و اهداف و مشخص کردن راه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بحث انتظار را از این روایات بگیریم پوچ می‌شود چراکه این انتظار است که انسان را زنده و محکم نگاه داشته و او را آماده حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه مسیر انتظار نیازمند استقامت است، افزود: همچنانکه این شهید عزیز یعنی حاج قاسم سلیمانی از جمله اخیار امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: رسیدن به ظهور نیازمند دعا و توسل است همچنانکه قبل از انقلاب خیلی‌ها، اهل توسل به حضرت بودند و در نهایت نیز با انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc40q4.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما