يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : 85523
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندارقم:

نشاط سیاسی در دانشگاه های قم ایجاد شود

قم نيوز : استاندار قم، با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: از دانشگاهیان انتظار داریم در راستای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی وجلساتی که موجب نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها می‌شود برنامه‌ریزی کنند.
نشاط سیاسی در دانشگاه های قم ایجاد شود
نشاط سیاسی در دانشگاه های قم ایجاد شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در نشست هم اندیشی پیرامون مسائل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قم، افزود: پیوند نسل جوان با انقلاب اسلامی و چنین رویدادهای سرنوشت سازی باید در دستور کار دانشگاه‌های استان باشد و این موضوع در قالب کمیسیون دانشجویی و نشست های هم اندیشی با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به وحدت همدلی ایجاد شده در بین گروه های مختلف پس از شهادت سردار سلیمانی افزود: امیدواریم که بتوانیم در جهت حفظ این همدلی گام برداشته و از سخنان تفرقه انگیز جلوگیری کنیم.

سرمست در ادامه با اشاره به بیانیه  گام دوم مقام معظم رهبری، مخاطب اصلی این بیانیه را جوانان دانست و افزود: دانشگاه ها یکی از مهمترین جوامع هدف این بیانیه است به همین دلیل این مراکز علمی در جهت جلب مشارکت و اعتماد جوانان در ساخت آینده کشور باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه ارتباط استانداری و مراکز دولتی با دانشگاه‌ها و نیز ارتباط دانشگاه و صنعت درقم دچار شکاف قابل توجهی است گفت: حذف شکاف بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی و صنعت از اولویت های مدیریت استان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مواجهه با جهانی شدن اقتصاد گام برداریم راهی جز اقتصاد دانش بنیان و استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها نداریم و در این راستا، برخی واحدهای صنعتی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

سرمست گفت: ارتباط هم افزا بین دانشگاه‌های استان، پر کردن خلاء بین دانشگاه و صنعت و توسعه ارتباط دولت با مراکز آموزش عالی ازاهداف مدیریت استان قم است.

استاندار قم با بیان اینکه امروز مردم از دانشگاه‌ها انتظار مهارت افزایی دارند بیان کرد: حداقل انتظار از مراکز علمی این است که فارغ التحصیلان آنها بتوانند جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc1pq4.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما