کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

سوزاندن کتاب مرجع پزشکی نشان‌دهنده اوج ساده‌لوحی است

خبرگزاری برنا , 6 بهمن 1398 ساعت 13:00

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سوزاندن کتاب مرجع پزشکی هاریسون توسط یک فرد مدعی طب اسلامی نشان‌دهنده اوج، کم‌خردی و ساده‌لوحی است.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر روز یکشنبه در این زمینه افزود: متاسفانه این اتفاق توسط یک فردی که از لباس مقدس روحانیت سوء استفاده می‌کند، انجام شد.

وی اضافه کرد: افرادی دراین عرصه هستند که با بی‌سوادی از علم طب، برای خود دکان بازکرده و این دکان نه از جنس علم و دین، بلکه از جنس سفیهانه است.

وی گفت: دخالت درامور پزشکی از دیدگاه علما و مراجع عظام تقلید و همچنین از دیدگاه قانون، امری غیرشرعی و غیرقانونی است و کسی حق مداخله دراین امور را ندارد.

قدیر افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دادگاه ویژه روحانیت بعد از این اقدام شنیع و ناهنجار، به‌سرعت وارد عمل شده و موضع‌گیری کردند که ضمن قدردانی از آن‌ها، خواستار برخورد جدی با این اقدام مجرمانه هستیم.

سوزاندن یکی از کتاب‌های کلیدی پزشکی - کتاب هریسون  - توسط یکی از مروجان مشهور طب سنتی - یا آن‌طور که خودش مدعی است طب اسلامی -  که در سال‌های اخیر فعالیت زیادی هم داشته است، واکنش‌های گسترده‌ای را در جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه به دنبال داشت؛ عباس تبریزیان از جمله مخالفان پزشکی مدرن با این کار نمادین بار دیگر موضوع تقابل یا مواجهه باورهای سنتی با پزشکی مدرن را در کانون مباحث روز خبری مطرح کرد.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 85530

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85530/سوزاندن-کتاب-مرجع-پزشکی-نشان-دهنده-اوج-ساده-لوحی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir