کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتعریف اهداف دانشگاه ها در بستر گام دوم انقلاب

خبرگزاری فارس , 6 بهمن 1398 ساعت 18:11

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: گام دوم این دانشگاه در بستر گام دوم انقلاب تعریف می شود و ما در جهت تحقق این مهم، نیازمند حمایت مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه قم هستیم.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسینعلی سعدی در جمع دانش آموختگان قمی دانشگاه امام صادق (ع) در مرکز همایش‌های غدیر این شهر با بیان این که تولید نرم افزار تمدن نوین اسلامی بر دوش ماست تصریح کرد: راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب در حُکم خود به اعضای جدید هیئت اُمنای دانشگاه امام صادق (ع) ابلاغ فرموده اند نشان می‌دهد که معظم له بر تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی و همچنین پاسخگویی به پرسش‌های روز و نیازهای نوظهور تأکید دارند.

 

دانشگاه‌ها و ضرورت توسعه انجمن‌های علمی قوی

وی افزود: دانشگاه امام صادق (ع) بر همین اساس وظیفه خود می‌داند که در راستای تحقق منویات حضرت آقا حرکت کند و در این مسیر، ایجاد انجمن‌های علمی قدرتمند با بهره گیری از ظرفیت دانش آموختگان توانا، یکی از راهبردهای مورد توجه است.

حجت الاسلام سعدی همچنین با ابراز خرسندی از حضور در جمع فارغ التحصیلان قمی و یا ساکن قم دانشگاه امام صادق (ع)، ابراز امیدواری کرد که گردهمایی دانش آموختگان این دانشگاه در سایر استان‌های کشور نیز برگزار شود تا زمینه برای اتصال بیشتر این افراد مهیا باشد.

همچنین در این گردهمایی، رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه نیز به عنوان نماینده فارغ التحصیلان قمی این دانشگاه در سخنانی بیان داشت: دانشگاه امام صادق (ع) در گام دوم انقلاب و حرکت در رویکرد تمدن نوین اسلامی می‌تواند نقش ویژه ای ایفا کند که در این مسیر، استفاده از ظرفیت دانش آموختگان این دانشگاه نیز بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مفید حسینی کوهساری همچنین اضافه کرد: دانشگاه امام صادق (ع) قطعا و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، به بازبینی برنامه‌های خود روی می‌آورد و ما هم به عنوان دانش آموختگان قمی این دانشگاه، این آمادگی را داریم که سهم خود را در این مهم ایفا کنیم.

 

جامعه المصطفی (ص) یکی از ظرفیت‌های مهم جهان اسلام

وی در ادامه بیش از 100 هزار طلبه و دانشجوی شاغل به تحصیل و یا فارغ التحصیل جامعه المصطفی (ص) العالمیه از بیش از 120 کشور جهان را یکی از ظرفیت‌های مهم جهان اسلام دانست و گفت: دانشگاه امام صادق (ع) هم به عنوان یک ظرفیت مهم دیگر باید برای معرفی بیشتر خود به اطلاع رسانی‌های هدفمند روی آورَد.

حجت الاسلام حسینی کوهساری در عین حال به این نکته توجه داد که بر اساس تصریح رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، باید یکی از مهمترین چالش‌ها یعنی عدم استفاده بهینه از ظرفیت‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد و همگان برای رفع آن کوشش و تلاش کنند.

در این گردهمایی همچنین بخش‌هایی از رهنمودهای مرحوم آیت الله مهدوی کنی به عنوان رئیس فقید این دانشگاه درباره اهمیت اخلاص پخش شد که آن مرحوم از دانشجویان خواست تا با توجه ویژه به این مهم، نجاتبخش خود و دیگران در مسیر پُر خطر زندگی باشند.

تقدیر از خانواده شهدای قمی این دانشگاه و همچنین آئین پرچم گردانی پرچم بارگاه منور رضوی توسط خادمان آستان قدس در کنار مرثیه سرایی به مناسبت ایام فاطمیه، بخش‌های دیگری از این گردهمایی بود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85540

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85540/بازتعریف-اهداف-دانشگاه-بستر-گام-دوم-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir