يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 85548
منبع : خبرگزاری تسنیم

کلنگ ۴ هزار واحد مسکونی طرح " اقدام ملی" در قم بر زمین زده شد

قم نيوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله نخست این طرح عملیات عمرانی دو هزار واحد مسکونی آغازشده و در آینده نزدیک با واگذاری زمین به بنیاد مسکن دو هزار واحد مسکونی دیگر ساخته می‌شود.
کلنگ ۴ هزار واحد مسکونی طرح " اقدام ملی" در قم بر زمین زده شد
کلنگ ۴ هزار واحد مسکونی طرح " اقدام ملی" در قم بر زمین زده شد
به گزارش قم نیوز علی نبیان ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی 4 هزار واحد مسکونی با عنوان " اقدام ملی" در پردیسان حضور پیداکرده و اظهار داشت: با تأکید رئیس‌جمهور  و وزیر راه و شهرسازی امروز به‌صورت رسمی عملیات عمرانی ساخت دو هزار واحد مسکونی درقم آغاز می‌شود.

وی تعداد واحدهای اختصاص داده‌شده به شهر قم را در فاز نخست چهار هزار واحد اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست این طرح عملیات عمرانی دو هزار واحد مسکونی آغازشده و در آینده نزدیک با واگذاری زمین به بنیاد مسکن دو هزار واحد مسکونی دیگر ساخته می‌شود.

معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور این اقدام ملی باید تا قبل از اتمام کار دولت افتتاح‌شده و در اختیار مردم و متقاضیان قرار گیرد.

وی از اخذ مجوز و پروانه‌های مورد نیز برای آغاز عملیات عمرانی و ساخت این دو هزار واحد خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده نقش‌ها آماده‌شده و مجموعه راه و شهرسازی به‌صورت جدی این طرح را پیگیری می‌کند.

نبیان با ابراز امیدواری برای افتتاح هر چه سریع‌تر این طرح در تمام کشور خاطرنشان کرد: منابع مالی و تسهیلات بانکی نیز برای این طرح پیش‌بینی‌شده و پس از پالایش نهایی متقاضیان مبلغی نیز به‌عنوان آورده صاحبان ملک در نظر گرفته می‌شود.

وی از افزایش ظرفیت "اقدام ملی" در کل کشور خبر داد و گفت: عدد اعلام‌شده در فاز نخست این طرح بوده و هر استان با توجه به ظرفیت آن، تعداد واحدها افزایش پیدا می‌کند و در قم عدد 10 هزار واحد مسکونی پیش‌بینی‌شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تعداد نهایی واحدهای پیش‌بینی‌شده در کل کشور را 400 هزار واحد مسکونی دانست و بیان کرد: باید زمین‌های موردنیاز برای فاز دوم این طرح نیز شناسایی‌شده و به مسکن و شهرسازی تحویل داده شود.

وی ادامه داد: از این 400 هزار واحد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد از طرح بازآفرینی شهری و 100 هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته‌شده و تحویل مردم می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoieo.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما