کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عرضه ماهیانه ۱۲۰۰ تن گاز مایع در قم

خبرگزاری تسنیم , 7 بهمن 1398 ساعت 23:51

جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم برگزار و در آن از عرضه ماهیانه ۱۲۰۰ تن گاز مایع و انجام بیش از ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در ده ماهه نخست سال جاری خبر داده شد.


 از انجام بیش از ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی تا عرضه ماهیانه ۱۲۰۰ تن گاز مایع در قم
جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم برگزار و در آن از عرضه ماهیانه ۱۲۰۰ تن گاز مایع و انجام بیش از ۷۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در ده ماهه نخست سال جاری خبر داده شد.

    ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ استانها قم نظرات

از انجام بیش از 78 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی تا عرضه ماهیانه 1200 تن گاز مایع در قم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار استان عصر امروز به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

احمدرضا سمیعی نسب در این جلسه، به ارائه گزارش دوماهه آذر و دی‌ماه سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در این مدت مجموعاً 14 هزار و 46 مورد بازرسی در حوزه‌های صنعتی، صنفی و مراکز نگهداری کالا  انجام‌شده است که از این تعداد هزار و 223 مورد پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان موارد تخلف گفت:این موارد بیشتر مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه و کم‌فروشی و تقلب بوده است.

وی بیان کرد: در بخش بازرسی صنعت و تجارت، 7 هزار و 116 مورد بازرسی انجام‌شده که 718 پرونده تخلف در قالب هزار و 863 مورد عنوان تخلف تشکیل‌شده است.

سمیعی نسب ادامه داد: در بخش بازرسان اتاق اصناف در این دو ماه شش هزار و 903 مورد بازرسی انجام‌شده و  505 پرونده تخلف به ارزش 44هزار میلیارد و 63 میلیون ریال  تشکیل‌شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به کاهش یک‌درصدی تعداد بازرسی‌های انجام‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تعداد پرونده‌های مکشوفه 75 درصد رشد داشته است.

انجام بیش از 78 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و تولیدی در قم

به گفته سمیعی نسب نسبت به دو ماه قبل از اصلاح نرخ بنزین پرونده‌های تشکیل‌شده 6 درصد افزایش داشته و تعداد تخلفات مکشوفه نیز 63 درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار ده‌ماهه ابتدای سال جاری تاکنون، 78 هزار و 940 مورد بازرسی انجام‌شده و 6 هزار و 406 پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ادامه داد: تخلف عرضه خارج از شبکه کالا 151 فقره پرونده به ارزش 163 میلیارد و 57 میلیون ریال، تخلف حمل‌ونقل و نگه‌داری کالای قاچاق 57 فقره به ارزش 27 میلیارد و 593 میلیون ریال و تخلفات گران‌فروشی نیز دو هزار و 95 فقره گزارش به ارزش 66 میلیارد و 90 میلیون ریال بوده است.

سمیعی نسب اظهار داشت: در مقایسه با ده‌ماهه سال گذشته تعداد بازرسی‌ها 11 درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده 33 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی نیز گفت: پیاز حدود 37 درصد افزایش قیمت، گوجه فرهنگی 15.2 درصد کاهش قیمت و جوجه یک‌روزه گوشتی 1/18 درصد افزایش قیمت داشته است.

عرضه ماهیانه 1200 تن گاز مایع در قم

سرپرست شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان قم نیز در این جلسه،  با بیان اینکه تعداد مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع در استان کمتر از ده درصد میزان عرضه‌شده در استان هستند، اظهار داشت: 1200 تن در ماه گاز مایع در استان عرضه می‌شود که قالب آن در بخش حمل‌ونقل است.

سید محمود طاهری بیان کرد: در سه‌ماهه اخیر میزان عرضه بیش‌ازحد موردنیاز بوده است، به نظر می‌رسد اگر شرکت حمل‌ونقل و توزیع‌کنندگان همکاری لازم را در توزیع نداشته باشند با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ابراز کرد: باید نمایندگی‌های مجاز که با شرکت‌های توزیع گاز مایع قرارداد دارند معرفی شوند تا مصرف‌کننده واقعی حق خود را گرفته و خانواری که نیاز به این محصول دارد نیازش را تأمین کند.

به گفته طاهری مصرف گاز مایع در تمامی سنوات در کشور روند کاهشی داشته است، چراکه بازار آن موجود نبوده و با سهمیه‌بندی بنزین، تعداد خودروهایی که گاز مایع استفاده می‌کنند تقریباً 6 برابر کمتر از خودروهایی است که از بنزین استفاده می‌کنند.

قمی‌ها 37 هزار تن مرغ در سال مصرف می‌کنند

در بخشی از این جلسه، مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به افزایش آمار جوجه ریزی در دی‌ماه و آذرماه سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته به خاطر اینکه یک سری از کارخانه‌های جوجه‌کشی آمار خود را دقیق اعلام نمی‌کردند در نتیجه نمی‌توان آمار دقیقی از کاهش یا افزایش جوجه ریزی استان ارائه کرد.

محمدمهدی رفیعی با بیان اینکه آمار جوجه ریزی در دی‌ماه حدود 200 هزار مورد و در آذرماه 150 هزار مورد افزایش داشته است، افزود: مصرف مرغ روزانه استان قم 70 تن و در سال 37 هزار تن  است.

در بخش دیگری از جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به افزایش قیمت پیاز  اظهار داشت: با توجه به صادرات پیاز قیمت این محصول افزایش‌یافته است، حجم صادرات بیشتر از حد مورد انتظار بوده و به همین دلیل با افزایش قیمت این محصول مواجه بوده‌ایم.

عباس پور میدانی سپس با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت جوجه یک‌روزه به عرضه و تقاضای بازار برمی‌گردد، افزود: قیمت مصوب تنظیم بازار جوجه یک‌روزه مشکل دارد، باید تقاضای اصلاح قیمت را از تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85572

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85572/عرضه-ماهیانه-۱۲۰۰-تن-گاز-مایع-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir