کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش بهای خدمات شهرداری قم در سال 99 غیرواقعی است

خبرگزاری تسنیم , 8 بهمن 1398 ساعت 0:01

معاون خدمات شهری شهرداری قم میزان افزایش بهای خدمات شهرداری در سال ۹۹ را پاسخگوی هزینه‌های شهرداری ندانست و گفت: در صورت عدم افزایش حقیقی بودجه این سازمان شهرداری قادر به نوسازی و خرید تجهیزات به‌روز برای این سازمان نخواهد بود.


به گزارش قم نیوز سید امیر سامع امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت اختصاص بودجه مناسب به سازمان‌های تابعه شهرداری اظهار داشت: در صورت عدم افزایش متناسب بهای خدمات شهرداری با شرایط اقتصادی کشور نمی‌توانیم خدمات مطلوبی را به مردم ارائه دهیم.

وی هزینه‌های خدمات‌رسانی به مردم را در سازمان‌های تابعه شهرداری موردبررسی قرارداد و افزود: بهای خدمات نسبت به سال 96 دو برابر شده که این افزایش بها پاسخگویی هزینه‌ای شهرداری نخواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر لزوم سه برابر شدن بهای خدمات شهرداری قم نسبت به سال 96 ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم باید یارانه‌ای ویژه برای خدمات عمومی شهرداری در نظر گرفته و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بیش از سایر سازمان‌ها باید موردتوجه قرار گیرد.

وی شرایط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در صورت عدم افزایش حقیقی بودجه این سازمان شهرداری قادر به نوسازی و خرید تجهیزات به‌روز برای این سازمان نخواهد بود.

سامع ادامه داد: خدمات ایمنی سازمان آتش‌نشانی برای عامه مردم رایگان است اما باید در بعضی از موارد مانند واحدهای مسکونی بالای 4 طبقه و ساختمان‌های بلندمرتبه و نمایشگاهی تعرفه‌ها تغییر کرده و با توجه به هزینه‌های جانبی برای آن افزایش بها در نظر بگیریم.

وی افزایش هزینه‌های خدمات ایمنی در ساختمان‌های بالای چهار طبقه را با 40 درصد افزایش اعلام کرد و گفت: برای جبران بخشی از هزینه‌های این سازمان باید بهای خدمات به این ساختمان‌ها افزایش‌یافته و در هنگام ساخت  از شهروندان اخذ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزایش بهای خدمات سازمان مدیریت پسماند در سال 99  را نیز غیرواقعی دانست و تأکید کرد:21 میلیارد و 900 میلیون تومان در بودجه سال 99 برای سازمان مدیریت پسماند در نظر گرفته‌شده که با هزینه‌های شهرداری فاصله زیادی دارد.

وی ادامه داد: تعرفه بهای خدمات سازمان آرامستان‌ها نیز در سال 99  نیز غیرواقعی بوده  که در صورت عدم‌اصلاح آن امکان همکاری با بخش خصوصی به‌صورت کامل از بین می‌رود و خدمات‌رسانی شهرداری دچار آسیب می‌شود.

سامع در ادامه به موضوع نصب دکل‌های مخابراتی در واحدهای مسکونی نیز اشاره و ابراز کرد: شهرداری برای نصب دکل‌های مخابراتی نمی‌تواند مجوز استقرار دائمی صادر کرده و باید در اجرای آن مباحث سیمای شهری، مباحث ایمنی و بهداشتی نیز کاملاً رعایت شود.

وی بهای نصب دکل‌های موقت مخابراتی را اعلام کرد و گفت: شهرداری برای دکل ماکرو 40 میلیون ریال، دکل میکرو 20 میلیون ریال، دکل فضای نصب اینترنتی 10 میلیون ریال به‌صورت ماهانه از اپراتورهای مخابرات دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 85576

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85576/افزایش-بهای-خدمات-شهرداری-قم-سال-99-غیرواقعی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir