شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب : 85612
منبع : خبرگزاری مهر
با حضور اساتید حوزه؛

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد

قم نيوز : مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی از مراجع تقلید فقید شیعیان با حضور اساتید حوزه در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد
مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد
به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی شامگاه پنج‌شنبه با حضور جمع کثیری از طلاب، اساتید حوزه علمیه و اقشار مختلف مردم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد.

در این مراسم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و تعدادی از مسئولان استانی حضور داشتند.

حجت الاسلام علی نظری منفرد از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم طی سخنانی به بیان ویژگی‌های آیت الله فاضل لنکرانی پرداخت و گفت: علم آموزی، اخلاق و علاقه به اهل بیت (ع) سه ویژگی بارز ایشان بود به طوری که همواره میزبان مراسم‌های عزاداری اهل بیت (ع) بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی با اشاره به درجات علمی بالای این مرجع تقلید بیان داشت: امروز مجلس بزرگداشت عالمی است که به علوم دینی تسلط فراوانی داشت و در واقع باید گفت مراسم بزرگداشت علم و عالم است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد با بیان این‌که علم، کمال انسان است، افزود: علم و ادب دو گوهر گران‌بهایی است که هر انسانی باید برای دست‌یابی به آن تلاش کند.

وی ادامه داد: باید علم را از استاد یاد بگیریم و اگر انسان به سمت علم برود قطعاً خداوند متعال او را یاری می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم پیشرفت علم را مورد توجه قرارداد و گفت: علم با گستره‌ای که دارد گره از مشکلاتی بازکرده که تا قبل از آن، امکان حل این مشکلات وجود نداشت.

وی بابیان این‌که روزانه به علم بشر افزوده می‌شود، تأکید کرد: اگر علم را بشر در جهت آسیب رساندن به خلق به کار گیرد، مضر است و درواقع این علم موردقبول اسلام نیست.

حجت‌الاسلام نظری منفرد افزود: از طرفی هر مقدار بر دانش انسان افزوده می‌شود، قدرت تشخیص حق از باطل نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: علم انسان را به خدا می‌رساند و در این میان روایات فراوانی از علم بیان‌شده است اما علمی که به جهت موضوع اولویت دارد علم الله و علم خداشناسی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علم فقه هم به لحاظ عمل اهمیت دارد و درواقع این علم عهده‌دار عمل است و به‌عبارت‌دیگر این علم است که در حوزه عمل انسان را به کمال می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: درواقع علم دین موجب افزایش بصیرت می‌شود و امروز این وظیفه سنگین بر دوش حوزه‌های علمیه است و درواقع حجت بر آن‌ها تمام است.

حجت‌الاسلام نظری منفرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه علمی و دینی آیت‌الله‌العظمی محمد فاضل لنکرانی اشاره کرد و افزود: ایشان فرزند حوزه بودند اما در مسیر انقلاب نیز سختی‌های زیادی را متحمل شدند و سال‌ها در تبعید به سر می‌بردند.

وی ادامه داد: بنده افتخار شاگردی ایشان را داشتم و از نزدیک می‌دیدم که این مرجع عالی‌قدر در تربیت شاگرد، علم‌آموزی و مبارزه با طاغوت کم‌کاری نکردند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کتب مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی ازجمله مکتوبات بابرکتی که حوزه‌های علمیه از آن‌ها بهره‌مند است.

وی به خصوصیات این مرجع عالی‌قدر اشاره کرد و بیان داشت: علم‌آموزی، اخلاق و علاقه به اهل‌بیت (ع) سه ویژگی بارز ایشان بود به‌طوری‌که همواره میزبان مراسم‌های عزاداری اهل‌بیت (ع) بود.

مداحی و قرائت قرآن از دیگری برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی روز شنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۸۶ در سن ۷۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb50bw.rhbs8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما