شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85625
منبع : خبرگزاری فارس

کاشت نهال در 2157 هکتار از اراضی قم

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: سال جاری برای استان قم کاشت نهال در دو هزار و 136 هکتار پیش‌بینی شده بود که به همت این اداره‌کل سطح عملیاتی اجرای پروژه‌ها به بیش از دو هزار و 157هکتار افزایش یافته است.
کاشت نهال در 2157 هکتار از اراضی قم
کاشت نهال در 2157 هکتار از اراضی قم
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی سجادی ظهر امروز در نشست ستاد هفته منابع طبیعی استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه نهال‌کاری همه ساله به هفته منابع طبیعی محدود می‌شد، اظهار کرد: امسال فعالیت از اسفندماه فراتر رفته و نهال‌کاری از پاییز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: سال جاری برای استان قم کاشت نهال در دو هزار و 136 هکتار پیش‌بینی شده بود که به همت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم سطح عملیاتی اجرای پروژه‌ها به بیش از دو هزار و 157هکتار افزایش یافته؛ هزار و 750 هکتار در عرصه‌های بیابانی، 234 هکتار در عرصه‌های جنگلی و باقیمانده در عرصه‌های مرتعی کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم تصریح کرد: نهضت ملی کاشت همگانی نهال برای ایرانی سرسبز در 14 آذرماه آغاز شده است و مراسم اختتامیه این نهضت با پایان عملیات کاشت نهال در مساحتی بیش از دو هزار و 157 هکتار در هفته منابع طبیعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان کاشت نهال در عرصه‌ای بیش از 10 هزار هکتار در استان قم وجود دارد، تصریح کرد: نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز شعار اصلی هفته منابع طبیعی است که امیدواریم با عمل به این شعار بتوانیم یک ایران متفاوتی را با مشارکت مردم بسازیم.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcftvdc.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما