يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : 85627
منبع : خبرگزاری فارس

گلایه از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه از بین رفتن عرصه‌های منابع طبیعی استان را با چالش‌های مختلفی روبرو کرده است، گفت: برخی از دستگاه‌ها به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی توجه لازم را ندارد به همین علت برخی سیاست‌ها و راهبردهای نادرستی را دنبال می‌کنیم.
گلایه از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی
گلایه از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی
به گزارش قم نیوز محمدرضا پورمیدانی ظهر امروز در نشست ستاد هفته منابع طبیعی استان قم که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام اداره‌کل منابع طبیعی در راستای اجرای نهضت نهال‌کاری اظهار کرد: در این نهضت 14 میلیون نهال در کشور کاشته می‌شود که از این میزان بیش از 500 هزار هکتار نهال به استان قم اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: جلوگیری از بین رفتن عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه مردم و دستگاه‌ها قرار گیرد چراکه با احیای عرصه‌های از دست رفته، نمی‌توانیم آن عرصه‌ها را به حالت طبیعی باز گردانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حفاظت از منابع طبی با مشارکت مردم شدنی خواهد بود، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و به گروه‌های بالاتر سنی نیز اختصاص دارد به همین علت همه دستگاه‌ها باید در راستای تحقق فرهنگ‌سازی مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی یک حرکت نمادین است که قرار نیست اتفاق اجرایی خاصی در آن رخ دهد اما باید حرکت‌های فرهنگی، ترویجی و آموزشی قابل توجهی در آن دنبال شود.

پورمیدانی با تاکید بر اینکه از بین رفتن عرصه‌های منابع طبیعی استان را با چالش‌های مختلفی روبرو کرده است، گفت: برخی از دستگاه‌ها به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی توجه لازم را ندارد به همین علت برخی سیاست‌ها و راهبردهای نادرستی را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همگی نسبت به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تعهد اخلاقی و وظیفه قانونی داریم، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی فقط به کاشت نهال محدود نمی‌شود بلکه جمع‌آوری زباله‌ها و ترویج مباحث محیط زیستی نیز از اهمیت بسیاری برخودار است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-n6.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما