يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب : 85631
منبع : خبرگزاری فارس

کاندیداهای اشرافی‌گرا نمی‌توانند نماینده خدمتگزاری برای مردم باشند

قم نيوز : عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پاکدستی، خودساختگی و ساده‌زیستی نمایندگان مردم در مجلس مسئله‌ای مهم و زیربنایی است چرا که تا کسی این صفات را نداشته باشد نمی‌تواند برای مردم و خدمتگزار به جامعه باشد.
کاندیداهای اشرافی‌گرا نمی‌توانند نماینده خدمتگزاری برای مردم باشند
کاندیداهای اشرافی‌گرا نمی‌توانند نماینده خدمتگزاری برای مردم باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا دوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تجمل‌گرایی‌ و اشرافیگری‌ را ضروری برشمرد و گفت: خودسازی زیربنای جامعه‌سازی است و نمایندگان مجلس به عنوان پیشگامان جامعه‌سازی کشور باید خودسازی را در محوریت زندگی خود قرار دهند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه «اکنون در برهه جدیدی از خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرار داریم» عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات جامعه و ارتقاء سطح کیفی بخش‌های مختلف کشور اعضای یکی از ستون‌های مهم جامعه‌پردازی کشور محسوب می‌شوند باید قبل از جامعه‌سازی، خودسازی را در دستور کار خود قرار دهند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: مقامات عالی رتبه کشور همگی باید برای تأثیرگذاری در جامعه‌پردازی ابتدا به خودسازی بپردازند.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا بیان کرد: جایگاه مجلس در زمینه نظارت بر دولت با استفاده از ابزاری چون استیضاح مسؤولان و وزرا به آنان قدرت اصلاح مسیر اجرایی دولت را داده است که برای استفاده صحیح و دقیق از این قدرت، نمایندگان باید از خودسازی بهره‌مند باشند.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) فرموده است:« کسی که دارای قدرت دست‌درازی به اموال دیگران یا اموال بیت‌المال باشد ولی عفت پیشه کند، یا کسی که اشرافیگری در اخلاق او باشد ولی از آن پرهیز کند اجر مجاهد فی سبیل‌الله بیشتر از او نیست و نزدیک است که عفیف ملکی از ملائکة‌الله باشد.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: پاک‌دستی و ساده‌زیستی وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی مسئله‌ای مهم و زیربنایی است چرا که تا کسی این صفات را نداشته باشد نمی‌تواند برای مردم باشد.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا ادامه داد: مردم در انتخاب نماینده خود به این حقیقت توجه داشته باشند که اگر به کسی رأی دهند که این فرد خودساخته و درد آشنای مردم نباشد خدمتگزار به جامعه نخواهد بود.

وی یکی از راه‌های شناسایی و انتخاب افراد پاکدست را تحقیق درباره عملکرد و سابقه آنان یا سابقه حامیان آنان برشمرد و افزود: همانگونه که برای کسب شناخت و موفقیت در مسائل مختلف زندگی مشورت با افراد ماهر صورت می‌گیرد، در زمینه شناخت کاندیداهای پاکدست و خوش‌سابقه برای راهیابی به مجلس نیز مشورت با افراد آگاه که دارای اطلاعات کافی و مورد اعتماد مردم هستند و با افراد و سابقه آنان آشنایی دارند هم در این زمینه راهگشای خوبی است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ضرورت رجوع آن دسته از مردم که دارای اطلاعات کافی درباره کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستند به مراجع آگاه و دارای صلاحیت اذعان کرد: اعتماد به تشکل‌های مورد اعتماد مردم و تحقیقات آنان به عنوان مرجع قابل قبول از دیگر راه‌های پیش روی مردم برای شناخت کاندیداهای پاکدست و خوش‌سابقه است.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا با بیان اینکه انتخابات در سطوح مختلف یکی از مظاهر قدرت‌نمایی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است گفت: حضور مردم در انتخابات نقشی مؤثر در راستای تقویت عزت ملی دارد.

وی ادامه داد: کل ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بر دستان ملت در جریان است.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: تمام مردم ایران از هر جناح و خط فکری که هستند برای استحکام‎بخشی به نظام جمهوری اسلامی ایران و تثبیت استقلال کشور لازم است پای صندوق‌های رأی حضور یابند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکتی پررنگ داشته باشند.

حجت الاسلام سقای بی‌ریا تصریح کرد: مشارکت پرشور مردم در انتخابات برای جامعه بین‌المللی بیانگر پشتوانه مردمی این نظام است و در مجامع بین‌المللی کشوری که دارای چنین پشتوانه بزرگی باشد از عزت و اقتداری بی‌نظیر برخوردار خواهد بود و کسی نمی‌تواند به آن نگاه چپ کند.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: مردم ایران همانگونه که تا کنون در تمام عرصه‌های انتخاباتی کشور حضوری مثال‌زدنی به هم رسانده‌اند و اقتدار ملی ایران را به رخ جهانیان کشیده‌اند، در این دوره از انتخابات مجلس هم حضوری چشمگیر و فعال خواهند داشت و به دشمنان این نظام ثابت خواهند کرد که برخلاف تمام نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آنان ضمن حفظ اتحاد ملی برای استقلال و امنیت کشور خود از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccseq4.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما