يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 85670
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
اولین پست رئیس سازمان تبلیغات در صفحۀ جدیدش

اولین تصویر صفحۀ اجتماعی رئیس سازمان تبلیغات

قم نيوز : آخرش معاویه جنگ روانی را برد و دل فرمانده سپاه اسلام را خالی کرد! جوری که دیگر نه تنها دین و تعصب قبیله‌ای و پیمان او با رهبرش، بلکه حتی حس انتقام‌جویی از دشمن خون‌ریز هم نتوانست او را از سقوط باز دارد. مذاکرات معاویه با عبیدالله به نتیجه رسید و او سپاه امام حسن را ترک کرد.
اولین پست رئیس سازمان تبلیغات در صفحۀ جدیدش
اولین پست رئیس سازمان تبلیغات در صفحۀ جدیدش
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتشار تصویر بالا، صفحۀ شخصی جدیدش را راه اندازی کرده و نوشته است:

انتهای خلافت امیرالمؤمنین، لشکر معاویه به فرماندهی بُسر بن أرطاة  به یمن حمله کرد. عبیدالله بن عباس که والی امیرالمؤمنین علیه‌السلام در یمن بود، با شنیدن این خبر به جای مقابله، از ترس به کوفه فرار کرد. بُسر جنایتکار که دستش به عبیدالله نرسیده بود، دو طفل بیگناه او را به طرز فجیعی کشت و سر برید؛ جوری که مادرشان از شدت غصه دیوانه شد! خبر این جنایت وحشیانه، همه جا پیچید و معاویه را بیش از پیش رسوا کرد. پس از شهادت امیرالمؤمنین، امام حسن او را به عنوان فرمانده لشکر خویش انتخاب کرد؛ چرا که گماشتن یک سردار داغ دیده در رأس سپاهی که به جنگ قاتل فرزندانش می‌رفت، احتمال بروز کمترین ضعف و سازگاری را از بین می‌برد.
قاعدتاً باید از معاویه انتقام کشتارهای وی گرفته می‌شد، ولی معاویه به ترفند پیشنهاد مذاکره و القای تغییر رفتار روی آورد. امواج تبلیغاتی معاویه، از همه طرف هجوم می‌آورد و برای شخص عبیدالله هم مرتب پیغام می‌آمد که: «شک نکن که حسن به زودی مجبور به صلح می‌شود؛ برایت بهتر است که پیش قدم باشی، نه تابع».
عبیدالله مرعوب قدرت معاویه شد و تحلیلش این بود که مردم کوفه تاب مقاومت در مقابل معاویه را ندارند. درست است که با معاویۀ قاتل و جنایتکار و تروریست نباید مذاکره کرد ولی وقتی او تغییر رفتار داده و به مذاکره روی می‌آورد و فشار اقتصادی را بر می‌دارد و وعده گشایش و درهم و دینار می‌دهد، قتل فرزندان را هم می‌توان نادیده گرفت و به مذاکره نشست.
آخرش معاویه جنگ روانی را برد و دل فرمانده سپاه اسلام را خالی کرد! جوری که دیگر نه تنها دین و تعصب قبیله‌ای و پیمان او با با رهبرش، بلکه حتی حس انتقام‌جویی از دشمن خون‌ریز هم نتوانست او را از سقوط باز دارد. مذاکرات معاویه با عبیدالله به نتیجه رسید و او سپاه امام حسن را ترک کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfxvdc.w6dteagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما