دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 85684
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس پلیس فتا قم خبر داد؛

کلاهبرداری با حربه دعانویسی در فضای مجازی

قم نيوز : رئیس پلیس فتا استان قم گفت: کلاهبرداران فضای مجازی با بهره گیری از روحیه معنوی افراد جامعه اقدام به کلاهبرداری با حربه‌ دعانویسی در فضای مجازی می‌کنند.
کلاهبرداری با حربه دعانویسی در فضای مجازی
کلاهبرداری با حربه دعانویسی در فضای مجازی
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی موالی اظهار داشت: با افزایش کاربران فضای مجازی کلاهبرداران نیز همواره به راه و روش‌های جدید برای کلاهبرداری در این فضا متوسل می‌شوند و در این راستا عده‌ای نیز با ناآگاهی در دام این افراد گرفتار می‌شوند.

وی افزود: پس از استفاده از روش‌های متفاوتی مانند برنده شدن در مسابقات و جشنواره‌ها یا فروش‌های اینترنتی و استفاده از درگاه‌های تقلبی که با هشدارهای مستمر پلیس این روزها تیر بسیاری از کلاهبرداران به سنگ خورده، کلاهبرداران فضای مجازی به روش‌های دیگری مانند دعانویسی و طلسم متوسل شده‌اند و با فریفتن افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم با هشدار به کاربران فضای مجازی از آنها خواست تا با افزایش آگاهی در خصوص استفاده از فضای مجازی و توجه به هشدارهای پلیس فتا از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران در امان بمانند.

پلمب ۱۰۳ واحد صنفی فاقد پروانه در قم

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم از اجرای طرح برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب در قم خبر داد.

سرهنگ پیام کاویانی اظهار داشت: طرح نظارت بر اصناف به منظور برخورد با صنوف فاقد پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه و با هدف ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب با محوریت پلیس امنیت عمومی در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همراهی نماینده اتاق اصناف از واحد صنفی سطح استان بازدید و در این راستا تعداد ۱۹۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن مجوز و پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی اخطار و تعداد ۱۰۳ واحد صنفی در این خصوص پلمب شدند.

سرهنگ کاویانی در پایان با تأکید بر استمرار این گونه طرح‌ها و برخورد با واحدهای صنفی متخلف از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز توسط افراد متخلف موارد را سریعاً از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع رسانی تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcayina.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما