چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 85734
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله مکارم شیرازی:

ملت ایران و افغانستان با وحدت دشمنان مشترک خود را از میان بردارند

قم نيوز : یکی از مراجع تقیلد شیعیان با اشاره به اشتراکات زیاد بین ملت ایران و افغانستان، گفت: ملت ایران و افغانستان با وحدت دشمنان مشترک خود را از میان بردارند.
ملت ایران و افغانستان با وحدت دشمنان مشترک خود را از میان بردارند
ملت ایران و افغانستان با وحدت دشمنان مشترک خود را از میان بردارند
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان با اشاره به اشتراکات زیاد بین ملت ایران و افغانستان، گفت: ملت ایران هم اشتراکات زیادی دارند و هم اینکه دشمنان مشترکی دارند و با وجود چنین دشمنان مشترکی باید بیش از پیش دست به دست هم دهیم تا این دشمنان مشترک از میان برداشته شوند.

وی خطاب به سفیر افغانستان تأکید کرد: آمریکایی‌ها اسلام را مانع نقشه‌ها و اهداف شوم خود می‌دانند، آنها می‌خواهند با تفرقه افکنی مسلمانان را به جان هم بیندازند؛ بنابراین هیچ گاه نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

استاد سطوح عالی حوزه با محکوم کردن طرح ننگین معامله قرن، این طرح را وحشتناک توصیف کردند و با اشاره به بندهای مختلف آن، خاطرنشان کرد: در این طرح ننگین از فلسطینی‌ها خواسته شده که به تمامی بندها پایبند باشند و در انتها تصریح شده که اگر اینها را بپذیرید ما شما را به رسمیت می‌شناسیم؛ شما چه کاره هستید که فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسید، این فلسطینی‌ها هستند که باید برای شما تعیین تکلیف کنند.

وی اظهار داشت: امیدواریم بزودی با رفع اختلافات و همدلی بین گروه‌های مختلف، این کشور اسلامی از این نعمت بهره مند شود، ما برای برپایی صلح و موفقیت کشور و مردم مقاوم افغانستان دعا می‌کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تکفیری‌ها را خطری برای جهان بشریت دانست و گفت: تنها با مواجهه نظامی نمی‌توان این گروه‌ها را نابود کرد، به عقیده ما مبارزه فکری و فرهنگی مقدم بر مبارزه نظامی است و البته این وظیفه دولت‌ها است.

وی بر لزوم ارتباط گسترده‌تر علما و اندیشمندان جهان اسلام با یکدیگر تأکید و تصریح کرد: ما هرچه دور بنشینیم دشمنان بیشتر شیطنت می‌کنند، اما اگر ارتباط ما جدی و عمیق باشد زمینه‌ای برای سو استفاده دشمنان فراهم نخواهد شد.

این مفسر قرآن کریم افزودند: ما همواره طرفدار و منادی وحدت بوده‌ایم و تاکید کرده‌ایم که نباید کوچک‌ترین اهانتی به مقدسات اهل سنت بشود.

وی در پایان به اشاره به برگزاری کنگره‌های متعدد در نقد وهابیت در ایران گفت: در این کنگره‌ها علما و فرهیختگانی از کشورهای مختلف جهان حضور پیدا کردند و به تبادل نظر و هم اندیشی پرداختند.

انتهای پیام/111
https://qomnews.ir/vdcgtu97.ak9nw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما