چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 85742
منبع : خبرگزاری تسنیم

انتقاد آیت‌الله سبحانی از تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات حوزه‌های علمیه گفت: این‌همه تعطیلی صدمات جبران‌ناپذیری بر حوزه‌ وارد می‌کند، تعطیلات را نمی‌توان حذف کرد اما می‌توان با آموختن و دوره مطالب یاد گرفته‌شده لطمات وارد شده را جبران کرد.
انتقاد آیت‌الله سبحانی از تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه / این تعطیلات صدمات جبران‌ناپذیری ‌وارد می‌کند
انتقاد آیت‌الله سبحانی از تعطیلات زیاد حوزه‌های علمیه / این تعطیلات صدمات جبران‌ناپذیری ‌وارد می‌کند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج اصول خود در مسجد اعظم، با نقل روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بنا بر این روایت، خیر دنیا و آخرت در علم آموزی و شر دنیا و آخرت در جهل و نادانی است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه لفظ علم 779 مورد در قرآن کریم تکرار شده است، افزود: اهمیتی که اسلام به علم داده در هیچ مکتبی این اهمیت داده نشده است، علم در حقیقت برای انسان نورانیت و جهل و نادانی برایش تاریکی به دنبال می‌آورد.

وی علمی را که منجر به عمل‌گرایی باشد مفید و مؤثر عنوان کرد و گفت: انسان اگر به علمی که دارد عمل نکند و فقط برای فخرفروشی آن را بیاموزد فایده‌ای نداشته و همان علم هم از قلبش پاک می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات حوزه‌های علمیه ابراز کرد: این‌همه تعطیلی صدمات جبران‌ناپذیری بر حوزه‌های علمیه وارد می‌کند، تعطیلات را نمی‌توان حذف کرد اما می‌توان با آموختن و دوره مطالب یاد گرفته‌شده لطمات واردشده را جبران کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0edc.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما