کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

راه اندازی پویش "روپوش سفید دست سفید" در قم

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 17 بهمن 1398 ساعت 13:30

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی پویش روپوش سفید دست سفید در مراکز درمانی قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمود پرهام،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عفونت های ناشی از ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی یک از شایع ترین علل مرگ و میر و افزایش معلولیت در بیماران بستری در بیمارستان ها است.

او افزود: طبق آمارهای جهانی ۸۵ درصد از عفونت های بیمارستانی از طریق دست های آلوده منتقل می شوند و مهمترین اقدام در قطع زنجیره عفونت های بیمارستانی شستن دست ها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: با توجه به این امر مهم، در نظر داریم با همکاری کارشناسان کنترل عفونت این معاونت و کارشناسان کنترل عفونت مراکز آموزشی درمانی، برای گروه هدف که شامل تمامی پزشکان و دانشجویان پزشکی می شوند، برنامه ای با عنوان کمپین "روپوش سفید دست سفید" اجرایی شود.

پرهام افزود: این کمپین در مراکز آموزشی درمانی قم آغاز و قرار است در اردیبهشت ماه و همزمان با روز جهانی بهداشت دست، سمیناری در این خصوص برگزار و تندیس دست سفید به همکاران، تقدیم شود.

او با تاکید بر اهمیت آموزش گفت: تمامی کارشناسان کنترل عفونت مراکز درمانی، در این کمپین موظف شده اند تا نحوه صحیح شستن دست، لزوم و نحوه استفاده از دستکش و.... را آموزش دهند.

انتهای پیام/111


کد مطلب: 85770

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85770/راه-اندازی-پویش-روپوش-سفید-دست-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir