شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 85803
منبع : خبرگزاری فارس

استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است

قم نيوز : استاندار قم گفت: با توجه به اینکه 3 میلیون زائر خارجی در قم رفت و آمد دارند پیگیر هستیم تا از این ظرفیت در توریسم درمانی بهره ببریم.
استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است
استانداری قم پیگیر ظرفیت توریسم درمانی است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از 8 پروژه بهداشتی درمانی که به صورت همزمان در مرکز آموزشی درمانی نکویی، هدایتی و فرقانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: بخش سلامت در کنار امنیت از مسائل دارای اولویت دولت به شمار می‌رود و سیاست‌های کلی تحول سلامت در اولویت همه تصمیم‌های اجرایی دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و حضور مراجع انگیزه‌های خیرخواهانه در این استان بسیار پررنگ است، تصریح کرد: بیشترین مراکز بهداشتی و درمانی و آموزشی استان قم توسط خیرین احداث شده است که مراجع و علما نیز نقش پررنگی در احداث مراکز درمانی داشتند.

استاندار قم اضافه کرد: پروژه‌های مهمی را در استان قم آغاز کردیم و برای ما تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است و امروز شاهد افتتاح  8 پروژه بهداشتی درمانی در قم هستیم.

 وی با اشاره به ضرورت توجه به توریست درمانی در قم، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد بیش از 3 میلیون نفر زائر خارجی در استان قم آمد و شد دارند که می‌طلبد بستر را برای پذیرایی از آنان فراهم کرده و در کنار آن زیر ساخت‌های بهداشتی درمانی را در قم تامین کنیم.

سرمست اضافه کرد: آمد و شد این شمار زائر خارجی در قم ظرفیت بسیار مهمی است و افتتاح بخش بین الملل بیمارستان فرقانی در قم، یک نوید خوب در عرصه توریست درمانی به شمار می‌رود و در این راستا لازم است که فرایندهای آن باید پیگیری شده  تا موانع حقوقی برطرف شود و زمینه پذیرش بیماران خارجی فراهم شود.

وی افزود: از نظر درآمد زایی و توسعه نیز این بخش می‌تواند رویکرد مناسبی باشد و لازم است که ما به صورت جدی آن را پیگیری کنیم.

استاندار قم ادامه داد: ما روی حمایت خیرین حساب ویژه باز کردیم و دولت‌ها در کنار امنیت به دنبال سلامت هستند و ارکان نظام سلامت زمانی می‌توانند به اهداف خود برسند که علوم پزشکی و هم خیرین باید دست در دست هم دهند تا از ظرفیت بخش خدمات رسانی به توریسم بهره ببریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsj0j.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما