يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 85835
منبع : خبرگزاری فارس

زاکانی: دولتمردان اراده‌ای برای حل مشکلات کشور ندارند

قم نيوز : نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما این است که دولتمردان به دنبال اجازه آمریکا برای انجام امور اقتصادی و معیشتی هستند و ما در داخل کشور توسط افرادی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند کار کنند، تحریم هستیم.
دولتمردان اراده‌ای برای حل مشکلات کشور ندارند/ برخی مسؤولان به دنبال اجازه آمریکا هستند
دولتمردان اراده‌ای برای حل مشکلات کشور ندارند/ برخی مسؤولان به دنبال اجازه آمریکا هستند
به گزارش قم نیوز علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد حضرت رسول(ص) قم به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته پرداختند.

وی ابتدا با تبریک ایام الله دهه فجر، به تبیین موقعیت کنونی جمهوری اسلامی در منطقه پرداخت و اظهار کرد: ایستادگی ما در بین قدرت‌های جهانی امروز ایران را تبدیل به ابرقدرت کرده به این معنا ک امروزه هیچ اراده ای خارج از مرزهای کشور به ایران تحمیل نخواهد شد و در سطح منطقه نیز هیچ معامله ای بدون حضور ایران حل نخواهد شد.

زاکانی در ادامه با تاکید بر آزادی به عنوان یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی، بیان کرد: آزادی امروز ما به نسبت پیش از انقلاب بسیار بیشتر شده اما هنوز به آزادی کامل نرسیده ایم.

وی با یادآوری اصل ۸ قانون اساسی ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی در قانون اساسی آمده اما مهمترین جزء این فریضه الهی، امر به معروف و نهی از منکر، مردم نسبت به مسؤولان است. متاسفانه امروز مسؤولان آنقدر سعه صدر ندارند که مردم بتوانند آنان را بازخواست کنند و ما باید آزادی بیشتری داشته باشیم. امروز مسؤولان یادگرفته‌اند که یک طرفه حرف بزنند بدون اینکه حرف مردم را گوش کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر عدم ارتباط میان کارشناسان، متولیان و مردم در عرصه اقتصادی، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی از همین موضوع نشئت می‌گیرد.

وی با یادآوری استقلال ایران در جهان اظهار کرد: امروز ایران هیچ کشوری نمی‌تواند اراده اش را به ما تحمیل کند. حاج قاسم به پوتین گفت که شما اگرچه توانمندی‌های زیادی دارید اما، مشکلی که به آن توجه نمی‌کنید این است که 16 هزار بمب متحرک در سوریه هست که هرکدام از آنها ممکن است پس از اشغال سوریه، پای به روسیه گذارند لذا اگر خود را می خواهید حفظ کنید باید سرمنشا آنها را از بین ببرید، در نتیجه پوتین قانع شد و در کنار ایران به سوریه آمد.

وی ادامه داد: وقتی که روسیه برای نخستین بار قصد داشت تا امکانات خود را به لاذقیه سوریه منتقل کند، رهبری شرط گذاشتند که هواپیماهای نظامی باید به صورت غیر مسلح در آسمان ایران وارد شوند چراکه حریم خاک ایران مقدس است و روسیه نیز تمکین کرد. وقتی هواپیماهای جنگنده روسی برای سوخت گیری وارد نوژه همدان شدند، عده‌ای که همواره کاسه گداییشان به سوی آمریکا دراز است، مدعی شدند که استقلال ایران از دست رفته، اما در واقع روسیه در نقشه راه انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده بود.

زاکانی گفت: پس از فروکش کردن جنگ در سوریه، آمریکایی‌ها برای ایران خط و نشان کشیدند که باید از سوریه خارج شود، ایران برای پوتین پیغام فرستاد که ما از سوریه خارج نخواهیم شد اما اگر خارج شویم تو را هم از سوریه بیرون خواهند کرد پس مواظب باش و در نتیجه او هم به حمایت از ایران پرداخت.

نماینده سابق تهران در مجلس با تاکید بر عدم استقلال در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ ابراز کرد: بایست در این حوزه‌ها هم همچون حوزه سیاست به داخل تکیه کنیم و مستقل شویم.

زاکانی با بیام اینکه تاثیر تحریم‌های خارجی بر مشکلات کنونی کشور تنها ۲۵ درصد است. تاکید کرد: امروزه ۷۵ درصد مشکلات ما به دلیل تحریم داخلی و بی کفایتی مسؤولان است. مشکل ما این است که دولتمردان به دنبال اجازه آمریکا برای انجام امور اقتصادی و معیشتی هستند و ما در داخل کشور توسط افرادی که نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند کار کنند، تحریم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر اراده ای برای حل مشکلات در کشور وجود ندارد به عنوان نمونه در خصوص مشکل فروش نفت، ونزوئلا با وجود تحریم‌ها ۴ برابر بیشتر از ما نفت خود را می‌فروشد چون اراده فروش را دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwvav.t1awp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما