سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 85862
منبع : خبرگزاری فارس

دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن

قم نيوز : مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای از عموم مردم برای شرکت پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن دعوت کردند.
دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن
دعوت مراجع تقلید از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن
به گزارش قم نیوز حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی و علوی گرگانی در سخنرانی‌های اخیر و در قالب پیام عموم مردم را به شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دعوت کردند.

بر اساس این گزارش آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، از همگان برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن و نیز حضور گسترده در پای صندوق‌های رای دعوت کردند.

وی اظهار کرد: ما دو روز تاریخی 22 بهمن و دوم اسفند روز انتخابات را در پیش داریم، این دو روز از یک نظر جنبه تاریخی برای ما دارد و باید ببینیم وظیفه ما در قبال این مساله چیست؟

این مرجع تقلید افزود: بدون شک مشکلاتی در کشور وجود دارد، مشکلات اقتصادی غوغا می‌کند و مردم نگرانی‌هایی از برخی مسؤولان دارند اما قهر با صندوق‌های رای و عدم حضور در راهپیمایی 22 بهمن عاقلانه نیست؛ بنده با صراحت عرض می‌کنم که به لحاظ اعتقاد شرعی هم حضور در راهپمایی و 22 بهم را شرعا وظیفه می‌دانم، چراکه در غیر این صورت نظام و کشور تضعیف می شود و از سویی دیگر دشمن امیدوار و باعث فشار و تحریم بیشتر می شود.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: در شرایطی که دشمن خواب و خیال‌هایی در سر دارد، همگان باید عاقلانه فکر کنند و با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات دوم اسفندماه دشمن را مایوس کنند.

وی اضافه کرد: بحمدلله به برکت همین حضور مردمی و به فضل الهی چهل و یک سال خواب دشمنان تعبیر نشده و خیالات شان به واقعیت نپیوسته است؛ امیدوارم در ادامه راه نیز همین گونه باشد.

این مرجع تقلید ضمن دعا برای حل مشکلات کشور و مردم عزیز ایران اسلامی گفت: بنده معتقدم گره‌ها تدریجا از کار مردم گشوده می‌شود و اگر ما متوسل به امام زمان(عج) باشیم لطف ایشان هم شامل حال خواهد بود.

 

حضور در راهپیمایی 22 بهمن تجلی وحدت فکر و اندیشه است

آیت الله نوری همدانی هم در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم گفت: مردم ایران اسلامی در 22 بهمن امسال هم همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن، پشتیبانی و حمایت خود از انقلاب اسلامی و وحدت و اتحاد خود را به جهانیان اعلام خواهند کرد عظمت اسلام را به نمایش خواهند گذاشت.

این مرجع تقلید ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است و نظام اسلامی ما یک نظام ولایی و قرآنی است که روز به روز در حال پیشرفت است.

وی گفت: درست است که از لحاظ اقتصادی و معیشتی مردم دچار مشکلاتی هستند اما حضور در راهپیمایی 22 بهمن تجلی وحدت فکر و اندیشه ما است.

دعوت آیت الله جوادی آملی از آحاد ملت

این گزارش حاکی است آیت الله جوادی آملی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با دعوت از آحاد مختلف مردم به حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیان کرد: در راهپیمایی 22 بهمن به لطف الهی همه ما شرکت کنیم و این را حق و وظیفه خود بدانیم با رعایت دو اصل؛ اصل اول اینکه، همانطور که در راهپیمایی قبل از انقلاب مشخص بود که چه می‌خواهیم، الآن هم مشخص است که چه می‌خواهیم؛ شعار ما، محتوای قطع‌نامه‌های ما، بیانیه پایانی ما، باید همان شعارها و اصول کلی قبل از انقلاب باشد.

وی افزود: اما اصل دوم این است که بالاخره ما یک سری مشکلاتی داریم، این مشکلات یک مقدار در اثر ضعف مدیریت است که ما با داشتن این همه سرمایه‌های غنی و قوی از نظر اقتصاد در زحمت هستیم و یک سلسله بداخلاقی و بدحقوقی است، یک عده‌ای در کشور دهه غارت تشکیل دادند، اینجا سرقت، آنجا سرقت، کل خزانه را خالی کردند، این دهه غارت را هم ما باید در شعارهایمان بگوییم، اینها حق مسلّم ماست.

این مرجع تقلید ادامه داد: فرمایش پیامبر گرامی اسلام این است که دین‌داری در حالت فقر بسیار سخت است، این نکته را بارها به مسؤولان گفتیم که درست است مردم بین خود و خدای خود، خدا را قبول دارند و دینشان محفوظ است اما اینکه دین بخواهد در جامعه حاکم باشد این با فقر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دعای نورانی پیغمبر(ص) این است که «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا أَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَجَل‏» با اینکه حضرت، شعب ابیطالب را تحمل ‌کرد، خواص اصحاب، آن شرایط را تحمل ‌کردند، اما ناله و استغاثه حضرت به درگاه خدا این بود که خدایا! اگر حکومت می‌خواهید باید اقتصاد مردم تأمین باشد، «نان مردم» کنایه از اقتصاد است، حضرت به خدا عرض کرد خدایا بین مملکت ما و نان مملکت، جدایی نیانداز، اگر خدای ناکرده اقتصاد مردم آسیب ببیند توقع نداشته باش مردم مسلمان بمانند.

آیت الله جوادی آملی تاکید کرد: ما معرفت‌شناسی، خداشناسی، خداباوری و دین‌باوری را باید تقویت کنیم، اینها در راهپیمایی‌های ما باید باشد، اما الآن ما دو هدف داریم؛ یکی خواستن همین مسائل و یکی خواستن مدیران باعرضه که مال بیت‌المال را امانت بدانند و رها نکنند تا  شاهد غارت های هزار میلیاردی نباشیم.

وی تصریح کرد: هم باید مسؤولان را توجه داد که رونق تولید، آسان‌گیری امتیاز دادن است که باید کاملاً در خدمت مردم باشند تا مردم تولید کنند و این کشور خودکفا شود و خودمان خودمان را اداره کنیم، ما باید در متن جامعه باشیم و این خواسته‌های خود را هم بگوییم.

مسؤولان نجابت ملت را ارج نهند

آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی از مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی خواست در راهپیمایی 22 بهمن حضوری پرشور داشته باشند.

در پیام آیت الله علوی گرگانی آمده است: ملت شریف ایران شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارند. از یک طرف نقشه‌های شوم استکبار و شهادت سردار رشید اسلام موجب جریحه دار شدن قلب ملت شد و از طرفی در آستانه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان هستیم.

در ادامه این پیام افزوده شده است: در این شرایط، رسانه‌های استکباری با سیاه نمایی اوضاع داخلی مملکت سعی در سست کردن ملت ایران دارند تا آنها را از حضور در صحنه‌های متعدد انقلاب بازدارند. لکن این ملت،همانند همیشه هیچ گاه حاضر به معامله استقلال و عزت ملی و هدردادن خون شهدا نخواهند بود.

در این پیام تصریح شده است: ملت در روز 22 بهمن نیز با حضور آگاهانه خود به دشمنان ملت می‌فهماند که با وجود برخی کاستی‌ها و کم توجهی‌ها بر استقلال و عزت خود پافشاری و با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت مجدد خواهند کرد.

در پایان این پیام آمده است: امید است مسئولین مملکتی با ارج نهادن به نجابت و ایمان ملت شریف ایران هرچه بیشتر تلاش خود را مضاعف کرده و برای رفع گرانی و نابسامانی‌های موجود و مبارزه با فساد و رانت خواری اقدامات جدی تری داشته باشند و مردم نیز با حضور خود موجب تقویت استقلال و عزت خواهی ملت شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcirvav.t1awq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما