قم نيوز : دادستان کل کشور گفت: دولتمردان ما در حوزه اقتصاد باید لباس جنگ اقتصادی را به تن کنند و با لباس اتوکشیده و روش‌های فعلی مشکلات اقتصادی ما حل نمی‌شود؛ اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود مدیریت باید در دست مدیران جهادی قرار گیرد.
دادستان کل کشور : با لباس اتوکشیده مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، دولتمردان باید لباس جنگ اقتصادی تن کنند
دادستان کل کشور : با لباس اتوکشیده مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود، دولتمردان باید لباس جنگ اقتصادی تن کنند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در سخنرانی تجمع پایانی راهپیمایی 22 بهمن در حرم حضرت معصومه(س)، با تاکید بر اینکه مردم همواره با حضور پرشور خود در عرصه‌های مختلف انقلاب نقشه‌های مختلف دشمن را نقش بر آب کرد‌ه‌اند اظهار کرد: مردم با حضور پرشور در این راهپیمایی ارزش‌های خدایی را در این سرزمین الهی زنده نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در 22 بهمن در طول 41 سال پیروزی انقلاب در هر سال تلاش دشمن و توطئه‌های استکبار را به یکباره نابود می‌کند خاطرنشان کرد: این حضور همچون خرج موشکی است که توطئه‌های دشمن را در عرصه‌های مختلف خنثی می‌کند.

دادستان کل کشور افزود: تقدیر الهی این بود که امسال 22 بهمن ماه با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، این دلداده ولایت و ذوب‌شده در مسیر خدمت به مردم و انقلاب تقارن پیدا کند.

وی با طرح این مطلب که چه چیز حاج‌ قاسم سلیمانی را تبدیل به چنین شخصیت اثرگذاری کرد گفت: این چه عامل مؤثری بود که با شهادتش ملت صحنه‌هایی را آفریدند که تاریخ نمونه‌ای برای آن نمی‌تواند پیدا کند.

منتظری گفت: در کشور خودمان جز در تشییع پیکر امام راحل(ره)، کجا می‌توان بدیلی برای حضور حماسی در تشییع پیکر این شهید بزرگوار پیدا کرد؛ حاج قاسم سلیمانی با خدا معامله کرد، زندگی حاج قاسم یکی از مصادیق روشن و از مصادیق بیّن مجاهد فی سبیل‌الله بود و کسی که با خدا معامله کند خداوند این‌گونه عشق و محبت و علاقه او را در دل‌های مردم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ع) اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز نه تنها به عنوان یک شهید بلکه به عنوان یک مکتب شناخته می‌شود؛ تاثیری که این شهید بر دل‌های مردم گذاشت حتی کسانی که چندان ارتباط تنگاتنگی با معارف دین و انقلاب نداشته‌اند چنان تحولی ایجاد کرد که نمونه‌اش کمتر پیدا می‌شود.

منتظری با تاکید بر اینکه حضور مردم عامل قدرت و اقتدار نظام است، به ناامنی‌ها و توطئه‌های استکبار در کشورهای غرب آسیا اشاره کرد و گفت: دلیل این امر چیزی نیست جز اینکه آنها به دنبال نابود کردن اسلام عزیز که خاستگاه آن کشور ما بوده، هستند؛ آیا غیر از این است که آنها برای نابود کردن نظام اسلامی 41 سال است که انواع توطئه‌ها را به کار برده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به محور اصلی نظام که جایگاه ولایت فقیه است، هستند اظهار کرد: دشمن برای ضربه زدن به این جایگاه و محور از هیچ کاری که برای آنها امکان داشته باشد دریغ ندارند.

دادستان کل کشور با اذعان به اینکه دشمن به دنبال از بین بردن ستون خیمه هستند گفت: کمااینکه دشمنان در صدر اسلام محور اصلی را هدف قرار دادند و علی(ع) را خانه‌نشین کردند و امام مجتبی(ع) را به بی بال و پر کردند و سیدالشهدا(ع) را به شهادت رساندند و امروز بنی‌امیه‌های منطقه به دنبال آن هستند که این محوریت را در نظام اسلامی تضعیف کنند اما خوشبختانه ملت ما از مصادیق این فرمایش زیبای امیرالمومنین(ع) است که «پرچم مبارزه با دشمن را کسی می‌تواند به دوش بگیرد که دارای سه خصلت بصیرت، صبر و عالم به مبانی حق باشد».

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های امروز جامعه که عده‌ای از آن سوءاستفاده می‌کنند این است که به دنبال منحرف کردن افکار مردم هستند تصریح کرد: انسان باید مواضع حق را بشناسد و بتواند در حوادث مختلف موضع حق را تشخیص دهد.

حرف های یاس آور ما را از مواضع حق دور نمی کند

منتظری اظهار کرد: امروز باید ملت ما با دلی پر از امید و تلاش خود را از حوادث و پیشامدهای کشور به سرمنزل مقصود برساند؛ برخی حرف‌های یاس‌آور که برای پیاده‌کردن اهداف دشمن در جامعه مطرح می‌شود نباید ما را از مواضع حق خود منحرف کند.

وی اضافه کرد: دل بستن به غرب و نگاه امیدوارانه به آنها جز خسران و عقب‌ماندگی نتیجه‌ای ندارد. ما از مذاکره با آمریکا تابحال چه سودی برده‌ایم و کافی است یک مورد نشان دهیم که سودی در این راه برده باشیم. کدام کشور از ورود به حلقه آمریکا توسعه و پیشرفت داشته است. عربستان سعودی به عنوان یک کشور اسلامی و خاستگاه اسلام امروز در سیطره دشمن قرار گرفته و کارش به جایی رسیده که یک عنصر خبیث و نادانی چون ترامپ او را به گاو شیرده تعبیر می‌کند.

منتظری بیان کرد: ملت ما همواره با شعار و حضورش نشان داده که هرگز زیر بار سلطه استکبار و آمریکا نخواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت کشور باید جهادی باشد اظهار کرد: اگر بخواهیم مشکلات ما در بخش‌های مختلف حل شود تنها راهش این است که مدیران اقتصادی ما مدیران جهادی باشند؛ چطور کشور در حوزه دفاعی و امنیتی و علمی و فناوری روز پیشرفت‌های گسترده داشته و موانع بسیاری را از سر راه برداشته، در حوزه اقتصادی و فرهنگی شاهد این پیشرفت‌ها نیستیم.

دولتمردان لباس جنگ اقتصادی به تن کنند

منتظری با تاکید بر اینکه در مسائل نظامی ما در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که آمریکا جرات نمی‌کند که نگاه چپ به این ملت داشته باشد در حالی که ما در دوران جنگ حتی از داشتن سیم خاردار هم محروم بودیم گفت: دلیل این عدم پیشرفت فرهنگی و اقتصادی این است که از خط رهبری فاصله گرفته‌ایم؛ دولتمردان ما در حوزه اقتصاد باید لباس جنگ اقتصادی را به تن کنند و با لباس اتوکشیده و روش‌های فعلی مشکلات اقتصادی ما حل نمی‌شود؛ اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود مدیریت باید در دست مدیران جهادی قرار گیرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در آینده نزدیک انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است گفت: حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی و تشکیل مجلسی قوی و در تراز جمهوری اسلامی با انتخاب صحیح راه حل مشکلات است. برای نظام اسلامی بسیار دردآور است که شاهد باشیم با همه اغماضی که شورای نگهبان داشت بیش از 60 نماینده فعلی مجلس صلاحیتشان تأیید نشود؛ حرف‌هایی داریم که نمی‌توان در تریبون‌های باز مطرح کرد که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گیرد.

وی خطاب به مردم خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید کشورتان مشکلات را پشت سر بگذارد و موفقیت‌هایی را در حوزه‌های مختلف کسب کنیم باید مجلسی قوی، جهادی و در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8oeo.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما