چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 85875
منبع : خبرگزاری فارس

سردار سلیمانی نماد پیروی از ولایت و عشق به امام زمان(عج) است

قم نيوز : تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به تشییع تاریخی سردار سلیمانی در کشور عراق و ایران، گفت:شهید سلیمانی نماد پیروی از ولایت فقیه، مقاومت، عشق به امام زمان(عج) و ارزشهای الهی است و تکریم این سردار بزرگ، عشق به ارزش ها، انقلاب و مقاومت است.
سردار سلیمانی نماد پیروی از ولایت و عشق به امام زمان(عج) است
سردار سلیمانی نماد پیروی از ولایت و عشق به امام زمان(عج) است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان امشب در مراسم جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز آسمانی شدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عناصری که زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد مسئله شهادت‌طلبی و ایثارگری است، اظهار کرد: اگر انسانی بخشی از عمرش را صرف خدای متعال کند یک ارزشی دارد و اگر بخشی از مالش را در راه خدا بدهد ارزش جداگانه‌ای دارد. ولی اگر انسان همه عمر، هستی و حیاتش را در راه خدا فدا کند بالاترین ارزش و مقام را در پیشگاه خدای متعال خواهد داشت.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید گمان نکنید که شهدا مرده‌اند، شهدا زنده‌اند و نزد خدا مرزوقند. آثار و نقش شهدا در جامعه باقی است و نمونه بارز آن امام حسین (علیه‌السلام) هستند که بیش از هزار سال از شهادت ایشان گذشته ولی قدرت خون ایشان در اربعین بیش از 20 میلیون نفر را از جای‌جای این کره خاکی برای زیارت اربعین راهی کربلا می‌کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه بیداری ملت ما از برکت وجودی امام حسین (علیه‌السلام) است، ابراز کرد: اگر معنای زنده‌بودن شهید تأثیرگذاری بر روی جامعه باشد، آیا اثرگذارتر از امام حسین (علیه‌السلام) چه بر روی مسلمانان و چه غیرمسلمانان سراغ دارید؟

رحیمیان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نقش بارزی در زنده شدن روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشتند، بیان کرد: تا قبل از نهضت امام خمینی (ره) اگر به تعداد انگشتان دست دنبال افرادی بودید که جانشان را برای اسلام بدهد پیدا نمی‌کردید، هنگامی‌که شیخ فضل‌الله نوری را به دار آویختند شرایط جامعه طوری بود که فرزندش کف و سوت می‌زد و این وضع را با شرایط تشییع پیکر شهید حججی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عصر ما مقایسه کنید که این از برکات احیا اسلام ناب توسط امام راحل بود که فرهنگ شهادت را در جامعه احیا کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از آغاز نهضت امام خمینی (ره) کسی جرات نمی‌کرد علیه آمریکا صحبت کند، بیان کرد: امروز شعار مرگ بر آمریکا شعار رایج زمین شده ولی نخستین کسی که هیمنه آمریکا را شکست امام راحل بود که علیه کاپیتولاسیون سخنرانی کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: امام می فرمود من دست و بازوی رزمندگان را می بوسم و بر این بوسه افتخار می کنم، وقتی شهید فهمیده به شهادت رسید امام در سخنرانی خود فرمودند رهبر من طفل 13 ساله است که بر خود نارنجک بست و برای دفاع از اسلام و انقلاب خود را به زیر تانک انداخت.

رحیمیان افزود: شخصیتی این صحبت را می کند که هیمنه شرق و غرب را در هم کوبیده بود. این سخنان امام این پیام را به جامعه، اصحاب فرهنگ، سینماگران، صدا و سیما و سازمان های فرهنگی کشور داد که الگوی شما باید شهدا باشند.  نوجوانی باید برای جوانان این جامعه الگو باشد که مانند محمد حسین فهمیده نه اینکه افراد فاسد به عنوان الگو در این جامعه مطرح شوند و در ادامه نیز به ارزش های ما پشت کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما با ایثارگری شهدا به پیروزی رسید، اظهار کرد:  این نظام به برکت خون شهدا تحقق یافت، در جنگ تحمیلی که جنگ جهانی سوم بود با خون شهدا حتی یک سانت از خاک این کشور در دست دشمن نماند. اگر امروز جمهوری اسلامی باقی است به برکت خون شهداست و اگر امروز ایران ابرقدرت منطقه است و معجزه هایی مانند پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه را می بینیم از فرهنگ شهادت طلبی سربازانی است که عشق به امام زمان(عج) داشته و پیرو ولی فقیه بوده و هستند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی راه و خط امام توسط خلف صالح ایشان، امام خامنه ای در جریان است، امروز صدها هزار و بلکه میلیونها انسان روی کره زمین وجود دارند که آماده جان دادن به فرمان نائب امام زمان هستند، حال اگر امام زمان ظهور کند میلیونها سرباز آماده در رکاب ایشان برای گسترش حکومت مهدوی در جهان جانفشانی خواهند کرد.

رحیمیان در پایان با اشاره به تشییع تاریخی سردار سلیمانی در کشور عراق و ایران، خاطرنشان کرد: دنیا اذعان کرد چنین تشییعی در تاریخ بشریت سابقه نداشته است. شهید سلیمانی نماد پیروی از ولایت فقیه، مقاومت، عشق به امام زمان(عج) و ارزشهای الهی و تکریم این سردار بزرگ، عشق به ارزش ها، انقلاب و مقاومت بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccp4q4.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما