شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 8591
معومی خبر داد:

نصب کتابخانه در اتوبوس‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب کتابخانه در اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
نصب کتابخانه در اتوبوس‌های قم
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی با اشاره به تاسیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک از سال ۸۷ گفت: طراحی و تصویرگری دو شخصیت ترافیکی برای شهر قم به نام‌های ریحانه و رسول از جمله فعالیت‌های این اداره بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سه نوع کتاب آموزش ترافیک با استفاده از شخصیت‌های ترافیکی ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با تیراژ ۸۶ تا ۱۰۰ هزار جلد آماده و به صورت رایگان در تمام مدارس استان توزیع شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آموزش گذربانان مدرسه گفت: گذربانان مدرسه برای مدارسی که در حاشیه خیابان‌ها قرار دارند انتخاب می‌شوند و با در دست داشتن پرچم و سوت، دانش‌آموزان را برای عبور از خیابان راهنمایی می‌کنند.

وی به پارک آموزش ترافیک ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: این پارک در بلوار غدیر پس از پردیسان واقع شده که در این پارک با همکاری راهنمایی و رانندگی، شهرداری و آموزش و پرورش مطالب به طور عملی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

معصومی با اشاره به آموزش مربیان مهدهای کودک از سال ۸۸ گفت: تاکنون ۴ هزار نفر از مربیان مهدهای کودک گواهی‌نامه آموزش را دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اخلاقی در سال‌های گذشته، سازمان تاکسیرانی راننده‌های مرتب و منظم را شناسایی و برای بحث سرویس مدارس و مهدهای کودک به مدارس معرفی می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب کتابخانه‌هایی در بخش میانی اتوبوس‌ها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: معاونت حمل و نقل و ترافیک ساخت و نصب این کتابخانه‌ها را بر عهده دارد و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تامین کتاب، سی‌دی و بروشور را انجام می‌دهد.

وی به مثلث ترافیک اشاره کرد و افزود: مثلث ترافیک از سه ضلع مهندسی ترافیک، اعمال مقررات راهنمایی و رانندگی و آموزش و فرهنگ‌سازی تشکیل شده است.

معصومی یادآور شد: اهمیت فرهنگ در این مثلث غیر قابل انکار است و بدون تردید در صورت وجود اعمال قانون و احداث بهترین خیابان‌ها، بدون فرهنگ نمی‌توان ترافیک و حمل و نقل را کنترل کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.o8vbjh8nz9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما