کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باید به دنبال کاشت گیاهانی با کمترین ضرر برای شهر باشیم

خبرگزاری فارس , 24 بهمن 1398 ساعت 15:00

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: ما باید به دنبال گیاهان باشیم که کمترین ضرر را برای شهر و مردم داشته باشند.


به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت در جلسه کارگروه علمی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با موضوع بررسی گونه‌های مناسب با اقلیم قم، با اشاره به ممنوعیت کاشت برخی گونه‌های گیاهی در شهر قم اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کاشت درخت اکالیپتوس در داخل شهر ممنوع و در خارج از شهر هم محدود شده است. همچنین کاشت درختان کاج و درختچه خرزهره هم در بوستان‌های داخل شهر ممنوع شده و در بوستان‌های خارج شهر نیز منوط به تصمیم کمیته فنی است

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون 7 نفر اعضا و کارشناسان و مدیرعامل سازمان پارک‌ها بوده‌اند و در نهایت تصمیم گرفته شده که چنین ممنوعیت و محدودیت‌هایی اعمال شود و حال نمی‌توان گفت که چنین بحثی کارشناسی و درست نیست.

وی با اشاره به دلایل فنی ممنوعیت کاشت برخی گونه‌های گیاهی در شهر با مصوبه شورای شهر اظهار کرد: مصوبه‌ای که در کمیسیون خدمات شهری شورا مطرح شده با دلایل و کارشناسی فنی بوده و اگر قرار باشد اصلاحی هم صورت گیرد باید مجدداً با نظر کارشناسی و فنی باشد.

سبحانی با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال گیاهان باشیم که کمترین ضرر را برای شهر و مردم داشته باشند گفت: رهبری بیانات متعددی در خصوص ضرورت کاشت درختان مثمر دارند پس چرا تأکید ما باید بر کاشت گونه‌های محدودی چون کاج، خرزهره و… باشد.

وی با اشاره به اعتراضات متعددی که به کاشت اکالیپتوس در شهر می‌شود خاطرنشان کرد: بدنه فکری و تحقیقاتی باید صرف این شود که به جای توجیه استفاده از کاج و… به دنبال پیدا کردن گونه‌های مثمر و مناسب و اقتصادی برای اقلیم قم به جای گونه‌های غیر مثمر باشیم.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 85916

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85916/باید-دنبال-کاشت-گیاهانی-کمترین-ضرر-شهر-باشیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir