کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده جنبش حماس در تهران:

«معامله قرن» باعث اتحاد مسلمانان جهان شد

خبرگزاری مهر , 24 بهمن 1398 ساعت 20:50

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: معامله قرن مرز بین حق و باطل است، طرحی که از سوی رئیس جمهور آمریکا مطرح و در آخر به اتحاد مسلمانان جهان ختم شد.


به گزارش قم نیوز خالد القدومی چهارشنبه شب در روز نخست همایش سه روزه مکتب مقاومت که با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان سراسر کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در محل مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، با بیان اینکه معامله قرن برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی در چهارچوب موسوم به تفاهمات المرت و عباس به کار گرفته شد، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۰ هم پیشنهاد گیورا آیلند مشاور اسبق امنیت ملی رژیم صهیونیستی با هدف حل و فصل مسئله فلسطین و مبادله اراضی میان سینا و نقب مطرح شد.

وی افزود: قرار شد اهالی غزه در سینا اسکان داده شوند و در عوض اسرائیل همه شهرک‌ها و ماورای دیوار حائل را به خود ملحق و ضمیمه کند؛ این معامله از گذشته از سوی استکبار جهانی برای فلسطین مطرح شده و به صورت گام به گام در طول تاریخ علیه فلسطینیان اجرا و تحمیل شده است.

معامله‌ای پوچ که به اتحاد ختم شد

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: بی‌کفایتی ترامپ و نیاز به تبلیغ برای دوست خانوادگی خود نتانیاهو که با تهدید محاکمه فساد مالی روبرو است انگیزه مهم او برای اجرای این معامله است؛ هم‌چنین ترامپ با بیان طرح معامله قرن و ترور سردار سلیمانی و فشار به مردم مسلمان منطقه عقیده بر پیروزی در منطقه دارد ولی او نمی‌داند که با این مواردی گفته است به پیروزی نرسیده بلکه با اقدامات پوچ خود مردم منطقه را حول محور مقاومت متحد ساخته است.

وی افزود: حال که ساز و کار جنگی صهیونیسم نتوانسته است این رؤیا را محقق سازد و در برابر دژ مستحکم پایداری ملت فلسطین و مقاومت دلاورانه‌اش شکست خورد، نتانیاهو در پی آن است که این اهداف را در قالب چهارچوب راه حل سیاسی با همگرایی عده‌ای از دوستانش در منطقه عربی اسلامی تحقق بخشد.

القدومی با اشاره به اینکه رؤیای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیگر یک خیال است که برنامه تنظیم شده است، بیان کرد: مشخص شده که یک طرح یک برنامه تنظیم شده و دقیق بررسی شده‌ای است که همه چیز آن مهیا شده است اما هدف این است تا از این رهگذر رهبریت فلسطین رام و مطیع شود و به واقعیت موجود تن دهد.

وی افزود: مردم با وحدت کلمه معامله قرن را رد کردند و شایسته است که کشورهای دیگر نیز این خواسته مردم فلسطین را محترم بشمارند و اما در حوزه بین‌المللی بایستی که این بازی مسخره‌ای را که راه انداخته‌اند را پایان دهند مگر نه ملت فلسطین هیچ چاره‌ای جز راه مقاومت به معنای فراگیر آن نخواهند داشت.

گفتنی است، در پایان نماینده جنبش حماس در تهران در بخش پرسش و پاسخ به سوالات جوانان و دانشجویان پاسخ داد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 85925

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/85925/معامله-قرن-باعث-اتحاد-مسلمانان-جهان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir