?>?> آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج دین و حفظ انقلاب اسلامی مورد توجه جامعه باشد | قم نیوز
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۴۱
کد مطلب : 85931
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج دین و حفظ انقلاب اسلامی مورد توجه جامعه باشد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: گذشتگان زحمت کشیدند تا این دین به دست ما رسیده است، در ابتدای انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شد تا انقلاب به دست ما برسد، باید با همت تلاش کنیم تا این انقلاب به نسل های بعدی برسد.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج دین و حفظ انقلاب اسلامی مورد توجه جامعه باشد
آیت‌الله علوی‌گرگانی: ترویج دین و حفظ انقلاب اسلامی مورد توجه جامعه باشد
به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان عصر امروز در دیدار جمعی از خانواده شهدا که در دفتر معظم‌له برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند می‌فرماید قرآن کریم را فرستادم برای اینکه بندگان به آن گوش داده و عمل کنند.

وی افزود: انسان باید ابتدا مطلع و آگاه شود و فرا بگیرد، امر به معروف و نهی از منکر باید مورد تأکید جامعه باشد و کسی که گناه می‌کند با کلام مناسب راهنمایی شود.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: از امام(ع) پرسیدند "برما لازم است که اگر کسی گناهی می‌کند وی را آگاه کنیم؟"، که حضرت فرمودند "بله، اگر کسی در کشتی نشسته و در حال سوراخ کردن است جلوی وی را نمی‌گیرید؟"، که گفتند "چرا، این کار را می‌کنیم چون سبب می‌شود همه سرنشینان کشتی غرق شوند"، امام(ع) فرمود "اگر قرار است که کشتی نجات باشیم باید مراقب باشیم دیگران کشتی ما را خراب نکنند."

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نجات دیگران از گمراهی و آگاه کردن جامعه گفت: وظیفه داریم دست یکدیگر را بگیریم و این‌گونه نباشد که هرکسی هر بلایی سرش بیاید بی‌تفاوت باشیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اجر و جایگاه شهدا عنوان کرد: خانواده شهدا باید ادامه‌دهنده مسیر شهیدان باشند، خداوند فرموده است که هرکسی به دستورات دینی عمل کند و مراقب دیگران باشد به وی اجر کامل می‌دهیم.

وی با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) ادامه داد: هرکسی سه کار را انجام دهد عاقبت به خیر می‌شود، نخست یاد بگیرد و به آن عمل کند و سپس به دیگران نیز یاد بدهد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید با تکیه به محبت در زمینه ترویج دین اهتمام داشته باشیم، سالیان سال گذشتگان زحمت کشیدند تا این دین به دست ما رسیده است، در ابتدای انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شد تا این انقلاب به دست ما برسد و باید با همت تلاش کنیم تا این انقلاب به نسل‌های بعدی برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfy1dc.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما