جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 85939
منبع : خبرگزاری فارس

عملکرد نمایندگان مجلس باید شفاف باشد

قم نيوز : کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم با بیان اینکه ما به دنبال شفافیت عملکرد نمایندگان هستیم گفت: اگر نماینده در یک اتاق شیشه ای قرار گیرد شاید دیگر لازم نباشد در چنین جلسه ای نیاز باشد از من بپرسند که آقای نماینده چکار کردی.
عملکرد نمایندگان مجلس باید شفاف باشد/ ریشه مشکلات جامعه در بیکاری است
عملکرد نمایندگان مجلس باید شفاف باشد/ ریشه مشکلات جامعه در بیکاری است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست خبری نامزدهای منتخب شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم، با اشاره به دیدارش با سفیر انگلیس و تصویری که از وی پخش شد اظهار کرد: من جایی نگفتم که لبخندها بخاطر دیپلماسی بوده است و حواشی که در خصوص اظهارات من مطرح می‌شود کذب محض است؛ اینکه می گویند من از این دیدار ذوق زده شدم هم کسی مگر از دل من خبر داشته که چنین چیزی مطرح شده است.

وی با تاکید بر اینکه من هیچ گاه نگفته‌ام که چرا فلان مسوول با سفرا یا وزرای انگلیس دست داده‌اند افزود: من کسانی که چنین حواشی ای را مطرح می‌کنند به تقوا توصیه می‌کنم.

کاندیدای مورد تایید شورای هماهنگی اصولگرایان قم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کسی نیست که اصل دیدار با سفیر انگلیس را زیر سؤال ببرد؛ بعد از وزارت خارجه کمیسیون امنیت ملی مهم‌ترین رکن دیپلماسی کشور و اساس دیپلماسی قوه مقننه است؛ ما هیچ منعی برای ملاقات با سفرا نداریم و چندین سفیر هم در نوبت بودند و ایشان هم در نوبت بودند و سپس دیدار انجام شد؛ برخی مسوولان معتقد بودند که این دیدار ممکن است در تلطیف فضای مرتبط با کشتی‌های توقیف شده اثر داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ارتباطات و معاشرت‌ها معمولاً خنده رو هستم و بسیاری از نمایندگان به من می‌گفتند که ما فکر کردیم با چماق می‌آیی اما اینطور نبوده و معاشرت خوبی داری؛ غالباً در رفتارهای دوجانبه و چندجانبه با لبخند هستم.

ذوالنوری گفت: دست دادن و خندیدن را هیچ گاه زیر سؤال نبردم و تنها به آقای ظریف و روحانی تذکر دادم که شیفته خنده‌های دشمن نشوید و فریب نخورید.

وی با تاکید بر اینکه به ما نگفته بودند که عکسی با سفیر انگلیس گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: حتی گفتند سفیر انگلیس درخواست داشته که دیدار رسانه ای نشود و چنین مساله‌ای مورد پذیرش قرار گرفته و دو ساعت پس از ملاقات ناگهانی متوجه شدم دیدار رسانه ای شده است و مشخص شد که وزارت خارجه درست مطلب را منتشر نکرده است و آن‌ها گفته بودند که جزئیات را نمی‌خواهیم منتشر کنیم اما گرفتن عکس یادگاری موجب افتخار است.

ذوالنوری بیان کرد: ایشان مهمان من بوده و به طور طبیعی با ایشان به عنوان بدرقه دست داده‌ام؛ ما انگلیس را در چند قرن گذشته زیر سؤال می‌بینیم اما در معاشرت دلیل نمی‌شود چون با آن‌ها بد هستیم با اخم او را بدرقه کنیم اما در عین حال حرف‌ها کاملاً قاطع و مستحکم بوده است.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص اظهاراتش در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بیان من اینطور بود که علت اینکه هواپیما در هوا منهدم و فروپاشیده نشده بخاطر این بوده که سایز موشک همچون موشک‌های معمول نبوده و به بال هواپیما برخورد کرده و آتش سوزی شده است.

ذوالنوری همچنین در واکنش به سوالی در خصوص تندروی‌ها در مجلس گفت: اگر نیاز باشد من پرچم آمریکا را آتش می‌زنم و افتخار می‌کنم اما من در مجلس پرچم برجام را آتش زدم. اینکه از آقای روحانی سؤال مطرح کردم و استیضاح کردم و... تشخیص من بوده که انجام دادم.

مسائل استان توسط تمام نمایندگان پیگیری می شود

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان باید بگویند من کاری برای قم کرده‌ام یا خیر افزود: اگر من جایی اعلام نکردم چه کردم به خودم مربوط است؛ 90 درصد مسائل استان که پیگیری می‌شود نمایندگان استان با هم انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بحث منوریل، کشاورزی، مترو و... توسط سه نماینده پیگیری شده و یک نفر نبوده که اقدامات را انجام دهد.

ذوالنوری در واکنش به این مطلب که لیستی رأی آورده است گفت: هم آن تفکر من را قبول داشته که من را در لیست قرار داده و هم آن افرادی که رأی داده‌اند به لیست و تفکرش اعتقاد داشته‌اند.

وی بیان کرد: من احساس تکلیف کردم که کاندیدا شده‌ام و اینکه بگویند چرا کاندیدا شدی توهین به شعور مردم است؛ اگر مردم خواستند به من رأی می‌دهند نخواستند به کسی دیگر رأی می‌دهند.

پذیرای چالش و نقدها هستم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد ما را نقد نکرده و وارد چالش نکنند نباید مسوولیت قبول کنیم اظهار کرد: امیدواریم مجلس آینده ترکیب بهتری از مجلس فعلی داشته باشد و اگر ترکیب بهتر شود کارهای بهتری می‌شود انجام داد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال شفافیت عملکرد نمایندگان هستیم خاطرنشان کرد: اگر نماینده در یک اتاق شیشه ای قرار گیرد شاید دیگر لازم نباشد در چنین جلسه ای نیاز باشد از من بپرسند که آقای نماینده چکار کردی و خودشان شفاف عملکرد را دیده و تصمیم می‌گیرند و مطالبه می‌کنند.

ذوالنوری گفت: اگر مطالبه جدی وجود داشته باشد من رأی درست می‌دهم و نسبت به رای خودم دلیل و مدرک مطرح می‌کنم به همین خاطر به طور جدی این طرح را پیگیری می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد خاطرنشان کرد: منابع فقط این نیست که بگوییم دولت پول دهد و بسیاری از منابع هدر می‌رود؛ شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های دولتی حدود هزار و 800 میلیارد بودجه دارند و آمار درست و نگاه درستی به آن‌ها نیست که این منابع کجا می‌رود.

تحقق مطالبات بانکی بسیاری از مشکلات کشور را حل می کند

ذوالنوری گفت: شفافیت اقتصادی مسوولین باید اتفاق بیفتد؛ اگر همین مطالبات بانکی محقق شود بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود؛ امروز بسیاری از منابع یا تحصیل نمی‌شود یا هدر می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی و توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: رفع موانع تولید و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ مستمری بگیران، بازنشستگان، افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید مشکلاتشان مورد پیگیری قرار گیرد.

ذوالنوری با تاکید بر اینکه هر مشکلی در کشور داریم ریشه آن در بیکاری است افزود: مساله ازدواج، ناامیدی و... جوانان ریشه آن در بیکاری است؛ آسیب‌های اجتماعی عموماً با اشتغال زایی برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی و... نسل را از بین می‌برد و باید به دنبال حل آن‌ها بود و در اولویت مجلس آینده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnn0j.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما